Tråkigt besked

Igår kom beskedet från veterinären att Pippi har malignt lymfom, blodcancer. Dvs det som veterinären misstänkte. :'(

Som jag skrev i förra inlägget om det här kommer jag låta henne somna in för att inte dra ut på det och låta henne lida. När det blir vet jag inte. Men senast under nästa vecka. Det känns så stört att jag nu ska välja när hon ska få sluta sitt liv. Det hade på något sätt varit bättre att det hände något akut och att alternativet vänta inte fanns. Veterinären sa att jag får välja själv när det ska ske, hon hade inga åsikter om det. Vi kunde välja att vänta tills hon blev sämre. Men det tänker jag absolut INTE göra, hon ska INTE få lida! Punkt slut!

Vi får se som sagt. Hon har spytt i morse. Fick frukost som vanligt ändå efter det, måste ju få i sig maten och det är ju bra att se om hon får behålla det. Får hon inte det ens... ja då kanske det tyvärr inte dröjer till nästa vecka ens. <3

Älskade älskade lilla hund! Du skulle ju ha många år kvar! <3

Kommentarer
Postat av: Eva Stuart

hej! Jag tänker så mycket på dig och känner med dig.



kramar éva

2012-04-12 @ 10:48:14
Postat av: Emelie

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Livet känns verkligen orättvist! Många styrkekramar till er. <3

2012-04-12 @ 13:24:22
URL: http://www.hundliv.webb.se
Postat av: Éva Stuart

Hej Yessica, tänker på dig och känner så starkt för dig.



kramar éva

2012-04-12 @ 15:18:35
Postat av: Jeanette

Oj vilken smärta för dig/er.... Så orättvist när så unga får vända om alldelles för tidigt..Så smärtsamt & jobbigt så jag beundrar dit beslut! Det gör förbaskat ont jag vet..men efter allt dom gett är det vår skyldighet att se till att lidandet blir så litet som möjligt!... Det är det som kallas kärlek <3 Massa massa styrke kramar till dig & fina pippi <3

2012-04-12 @ 16:07:42
URL: http://gosfernando.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0