Pissväder!

Fy tusan vilket pissväder det är idag! Imorse snöblandat regn och både jag och Sting såg ut som snögubbar när vi kom in och vi var superblöta! In för att käka frukost och sen iväg till stallet och rida Damien. Tog en tur ut i skogen där jag red lite off road och lite klättring. Han verkade tycka det var kul! :)

Sen gick jag promenad med Sting direkt när jag kom hem igen är jag ändå var påklädd och ute liksom. Så ut i blötan igen... Så i med lite mat och iväg för att träna Guiness, mer blött alltså.

Han var duktig! Tog 12 pinnars slalom, lite sakta men rätt i alla fall! Men det gäller att dämpa honom lite innan slalom för är han för taggad slarvar han och tycker att vi kan skynda oss lite. ;) Men han skötte sig bra. Tog rätt ingång oftast trots att han fick gå före mig! :) Lite handling, kontaktfält och det gick också bra! Även gungan gick bra! Först med hjälp så han inte tog den själv. Sen körde vi den utan hjälp. Han tar den sakta, men han tar den i alla fall utan att hoppa av! STOOOORT steg! Farten kommer när han blir säkrare tror jag. Han är ju en liten fjant! Så min plan är att sakta in honom innan gungan imorn och så får han ta den sakta! :)

När jag sen kom hem hade jag inte lust att gå ännu en regnig promenad med Sting (har ju inte gjort annat än varit ute i detta pissväder tycker jag!). Så hon fick lite träning inne istället, och tror hon var lika nöjd med det :)

Körde först lite backa upp på pall, duktig! Sen lite vanligt backa och sitt fint på avstånd. Körde även om där jag försökte ta bort så mycket hjälp som möjligt och även testade när jag gick ner på huk. Riktigt duktig! Avslutade med att träna lite "mellan" och "mitt", dvs att hon går mellan mina ben antingen med huvudet framåt (mellan) eller huvudet bakåt (mitt). Gjorde både framåt, bakåt och lite sväng. Riktigt duktig! <3

Imorn blir det alltså officiell agilitydebut för Guiness och jag tror att om jag bara hjälper honom och visar rätt kan han kanske komma runt utan disk. :) Men det spelar ingen roll, det går som det går. Men han börjar kännas redo i alla fall! Sen är det ju småsaker kvar.

Efter tävlingen ska Isabelle och Ben åka med oss hem och sova över här! <3 För på söndag ska vi till Avesta och tävla Doggy Professional Agility Cup kval (Sting, inte Guiness).

Nu är det käk, tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0