Lydnad-och agilityträning

Idag åkte jag och Sting till klubben för att träna lite, kan ju vara skönt att veta var man har hunden inför onsdagen då vi fått en plats för att träna för Niina Svartberg! :D Så jag körde igenom hela lydnadsklass 3 programet.

Sitt "i grupp": 2min, kollar runt lite. Men satt stilla annars.
Platsliggning: 3,5min. Låg så fint så. :)
Fritt följ: Gick såååå fint och koncentrerat, inget ljud! Bröt och belönade efter ungefär halva och sen fortsatte vi en stund till. :)
Sättande u. gång: Bra!
Inkallning m. ställande: Fiiiint ställande och bra fart! :D
Rutan: Bra fart, kanonbra störning med sågspånsfläckar, hon var nyfiken (var på väg att kolla in men bröt sig själv och fortsatte till rutan) men så himla duktig när hon fortsatte! Lyssnade bra på stanna och ligg. Testade en andra gång utan target efter att jag kört alla moment och även då gick det bra!
Hopp apport: Tugget kom tyvärr strax innan ingången, sa då till henne och hon skärpte sig och satte sig fot utan tugg! :) Men drygt att jag ska behöva säga till henne... Gör det klockrent annars.
Metallapport: Som vanligt är det galopp ut, trav in. Men bra ingång! :)
Vittring: Nosar lugnt och fint över alla pinnarna (fr. vänster till höger) och så tar hon den sista (fel) men ångrar sig och nosar reda på rätt pinne... Något hon fått för sig att man bara tar någon innan man dubbelkollar typ. Sen tappar hon den vid ingången.
Fjärren: Okoncentrerad då hon får syn på när Guiness och hans matte går från bilen mot skogen... ;) Men gjorde några riktigt bra skiften!

Är nöjd med henne! :) Hoppas vi får en bra dag på onsdag med mycket tips!

Även Guiness skötte sig bra. Bra slalom i början! Gungan är han dock lite osäker på, och A-hindret körde jag bara fart rakt över ;) Men man kan inte upprepa samma sak flera gånger med honom då blir han låg och låser sig. Undra om han tror att han gör fel att det är därför man upprepar. Han tar ju lätt åt sig när man säger till. Jag får helt enkelt tänka mig för extra noga så vi inte hamnar i dom låsningarna mera!

Han är anmäld till några tävlingar, ska bli spännande!

Även Sting är anmäld till lite blandade tävlingar. Bland annat en ag3 och en ho3! Jag kunde inte hålla mig! Vi ska köra för skojs skull utan något mål med att ta någon SM-pinne! Det går som det går helt enkelt, huvudsaken är att vi har KUL! Det ska genomsyra ALLA tävlingar (och träningar såklart) framöver. Helt plötsligt kan dom tas ifrån en och då önskar man att man hade en endaste start till oavsett om det skulle gått bra eller dåligt. <3

Nu är det dags att packa skolväskan för imorn. Sen sooova!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0