Inställd lagtävling blev lydnadstävling istället

Idag var tanken att vi skulle tävla agility lag i Kista. Men vädret ville annat... Snöstorm och typ 10-20cm snö i Kista gjorde att tävlingarna tyvärr ställdes in! :/ Trist, då jag tänkt att Pippi skulle få mingla runt lite på en sista tävling. <3 Men jag hoppas vi får till en träff med Matilda, Eboni och Trojja imorn så hon får träffa dom en sista gång i alla fall.

Eftersom agilityn inte blev av ringde jag till A-C och frågade om det fanns möjlighet att jag kunde få tävla lydnad idag, klass 3 hade nämligen samling kl 13. Det var okej, så vid 12.30 åkte jag och Sting till klubben för att tävla! :)

Vi har inte tränat speciellt mycket, så jag såg det mest som ett träningstillfälle, och det blev en del nollor i protokollet, men som likagärna skulle kunna gett poäng faktiskt om hon inte var så flamsig! ;)

Men såhär slutade det idag:
Sitt i grupp - 10p
Platsliggning - 0p, satte sig, ställde sig, gick framåt, satte sig ;) Blåste ganska mycket och lite snö/regn. Så hon tyckte väl inte det var så kul.
Fritt följ - 5,5p, tappar lite position och ljudar. Mycket prat på henne. Domaren har skrivit "gläfs", haha!
Sättande - 0p, står... mutter! Ett av glansmomenten ju!
Inkallning m. ställande - 9p, duuuktig! Bara avslutningen som det drogs på!
Rutan - 5p, många kommandon, dessutom var hon utanför... lyssnade inte speciellt bra.
Hopp apport - 7p, tuggade, men inte supermycket som det kan vara!
Metallapport - 7, dåligt avslut och tempot. Haha, hon stog med öppen mun och bara "taaa den, den är tuuuung", satte sig till slut. ;)
Vittring - 0p, drog iväg i full fart, missade pinnarna och letade en stund. Hittade till slut dom och tog den första hon såg. Haha! Knaaas!
Fjärren - 0p, första skifte var "sitt" och det brukar bli bra, men nu ställde hon sig... :O Satte sig på andra kommandot och sen var det "stå" och då kom hon. Haha! Knaasigt knasigt.
Helhet: 7p

Trots nollorna och en slutsumma på 131p är jag nöjd ändå. Hon var glad och sprallig. Ganska flamsig. Men just idag brydde jag mig inte. Hade sagt innan går det så går det. :) Det hade ju kommit snö liksom så det var ju mumsigt också. Mitt bustroll! <3

Har tagit massor med bilder på Pippi dom senaste dagarna och imorn ska vi åka till Cia Lindroth för att få extra fina bilder i studiomiljö! Sting ska också med, så ska ta och borsta dom nu ikväll. :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0