Inoff debut med Guiness i fredags

I fredags gjorde jag och Guiness en inofficiell debut i agility. Jag är mycket nöjd med honom! Vi startade först en novishoppklass där det bara ingick hopp och tunnlar. Sen en inoff agilityklass 1 där jag redan visste att vi skulle diska oss eftersom jag inte vill ta gungan på tävling än.

I novishoppklassen rev han tyvärr näst sista hindret och får en lite vidare sväng efter det hindret eftersom han tror bommen ska attackera honom. Han river typ aaaaldrig, just för att han blir rädd för bommen då. Men jag är glad att han fortsatte i samma tempo snabbt efter, i början blev han så låg att det knappt gick att fortsätta och då har jag ALDRIG fyat honom. Men vi fick den näst bästa tiden och det blev en 4e plats. Hade vunnit om han inte rivit tror jag då det skillde så lite i tid. :) Duktig duktig!



I agilityklassen diskade vi oss som sagt, sen strulade det i slalom så jag valde att strunta i det. Han gjorde 4 pinnar MYCKET bra utanför ridhuset. Men då är han lugnare, på banan har han ju sprungit några hinder och är redo och vill vidare, så han har "inte tid" att stanna upp vid slalom. Haha! Men är nöjd annars, a-hindret stannade han iofs inte på kontakfältet, men med tanke på att vi inte tränat det alls under vintern gör det inget! :)




Är så nöjd med honom! På lördag blir det officiell debut, hoppas på att få till några träningspass i veckan på gungan, slalom och kontakfält så att han kanske kan fixa det på tävlingen. Vi får se hur träningen går helt enkelt. :)

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Isabelle Almqvist

Åh vad fint det ser ut! Hopploppet var ju kanon!

2012-04-15 @ 19:28:24
URL: http://herdingdogs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0