Hopptävling med Damien

Igår tävlade jag och Damien hoppning. Hans första hopptävling. Vi startade 60cm två ggr, andra gången utom tävlan då. Men jag var nära på att vända i dörren när jag såg att dom tagit fram vattenmatta, gröna kullarna och en grind... Stackars Damien, allt på en gång. ;) Han har ju bara hoppat vanliga bommar liksom ;) Jaja, bara in och testa och hoppas på att man skulle få hoppa fram på vattenmattan i alla fall. :) Vilket man fick! Lite titt, men vi tog oss över :) Så duktig.

Första ritten fick vi 0 fel i grundomgången! :D Woow! Grinden var inga problem alls och vattenmattan gick bra! Vidare till omhoppning, där första hindret var gröna kullarna ur sväng. Där tappade jag yttersidan lite och han smet förbi. Men gången efter hjälpte jag honom mer och då tog han den, så egentligen inte rädd! :) Dessvärre så rev han sista hindret, så 8 fel fick vi med oss. Men eftersom han inte orkade hålla galoppen hela tiden var det en del trav, och några hinder travhoppade vi. Men man märkte att han gärna ville till hindrena och gärna galoppera! :) Tiden blev ju inte så bra då. Men det struntade jag i eftersom det här bara var träning och utbildning för honom.

Även andra ritten tog vi oss till omhoppning, där jag tyvärr "slutade rida" vid sista hindret och han vek förbi och sen rev han det. Så även där 0 + 8 fel. Men han höll galoppen lite mer faktiskt! :)

Himla nöjd med honom! Dessutom blev det vinst för oss! Bara vi som tog oss till omhoppning! :D Heeelt otroligt! Duuuktigt duktiga Damien! Förra helgen 2a och nu 1a! :D

Film från andra ritten, kortet blev fullt så tog lite tid att radera några filmer så nytt fick plats. Speciellt för stackars Ilona som inte alls är van med min kamera ;)





Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0