Freestyletävling dag 2

Tävlingsdag nr 2 på klubben! :) Samma körordning som igår.

Heelworken gick KANON! Snäppet bättre än igår och det belönades med lite högre poäng (25,20p) och alltså uppflyttningspoäng även idag! En 3e plats blev det idag! :D Hääärligt Sting! <3 Inget skällande och mera med mig idag!



Freestylen gick också bra tycker jag, några små små missar. Men hon skällde typ bara EN ENDASTE gång!! :D Wohoo! Dessvärre räckte det precis INTE till uppflytt! :/ Trots att jag ändrade programet så hon skulle sätta det. Men då tyckte den ena domaren att det blev för enkelt typ.. men jag vet inte. :S Det räckte i alla fall till en 2a plats! :)

Såhär står det i reglerna ang poängsättningen och vad klass 1 bör innehålla:

"Poängsättning freestyle
Klass I:
I denna klass kan programmet vara uppbyggt kring relativt få, enkla rörelser (cirka 3-6 stycken) och enkla övergångar mellan dem. Exempel på enkla rörelser kan vara slalom/åttan, positionsarbete och snurrar. Samarbetet ska vara gott men behöver inte vara felfritt för att belönas med uppflyttningspoäng. Programmets planering och kvalitet kan vara enkel liksom tolkningen av musiken. Det ställs inga stora krav på uppfinningsrikedom.

Programmets längd behöver inte vara långt. I klass 1 gäller ”less is more!”"

Jag tycker då att vi borde fått uppflyttningspoäng då... Suurt! Man ska ju ha 7,5 i samtliga tre bedömningskategorier och vi fick 7,4 - 7,45 - 7,75!! NÄÄÄÄRA AFC final och diplom.... Jag ger snart upp! Har ingen lust längre när man ska vara så jäkla hårt i klass 1 redan! *mutter*



Men jag är riiiiktigt nöjd med Sting den här helgen! Hon har varit grymt duktig faktiskt och vi har fått fina placeringar! Placerad i 3 av 4 starter! Det är kanon ju! Heelwork är verkligen det vi ska satsa på! Men jag vill gärna ha det där freestylediplomet först, vi är ju hela tiden så nära så nära!

Tjingeling! <3


Kommentarer
Postat av: Sophie

Dåligt, och tråkigt att det ska vara så hårt - ni var/är betydligt duktigare än mååånga av klass 1orna jag sett som fått uppflytt.. Menmen, sånt är väl kanske livet.. Men surt ändå! :(

2012-04-08 @ 22:58:08
URL: http://teamsegra.wordpress.com
Postat av: Unka

Hmm jag trode att HTM bara var fot och inga konster, har jag så fel?

Nu vet jag inte alls hur det funkar i freestyle, men om du får några kommentarer/kritik så titta på dem, som du skriver så är ni så nära, träna bara lite till och tänk lite till så tar ni det.

2012-04-09 @ 01:05:28
URL: http://www.unka.se
Postat av: Unka

Hmm jag hörde 2 skall.....



Men ni ÄR duktiga.

2012-04-09 @ 01:07:36
URL: http://www.unka.se
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Vad trist att vara så nära :( Men ena domaren dömde tydligen hårt igår vad jag hörde.



Kul att HtM:en gick bra. Nästa tävling kanske ni åker hem med två diplom :)

2012-04-09 @ 10:59:52
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0