Blöt lydnadsträning

Ikväll skulle vi på TL-träff. Men får ett sms där det står att det inte är något trevligt väder och röstar för att ställa in ikväll. Jag skickar att jag kan träna, men får svar att merparten av gruppen inte vill. Hmmm! Alltså det är ju bara lite regn! :) Jättebra att träna i alla väder och sååå farligt var det inte :) Dessutom skulle vi inte ens vara på lerig gräsplan utan på grusplan...

Men men, folk gör som dom vill såklart och jag valde att åka ner till centrum, där det finns stoooor gräs och grusplan, för att träna! Lite regn ska inte stoppa oss! :) Sting fick dock köra med täcket på för jag satte på frontline igår så vet inte hur känsligt det är för regn den första dagen.

Körde bara tre moment och dessa med extern belöning.
Fritt följ: Bara korta sträckor först för att hon skulle förstå grejen. Sen längre sträckor, men så fort varsågod kom så sprang hon i full fart till matskålen! Hon tappade inte fokus på mig en endaste gång! Eller jo, iofs så var det liiite jobbigt när vi var vänd mot skålen och gjorde stegförflyttningar ;) Fast hon stacka aldrig, utan det var mer att det blev lite snett sitt.

Rutan: Första skicket var BRA, så ett "varsågod" och bollen flygandes. Sen gick det bara utför typ... något som jag anade skulle hända igår, men som aldrig gjorde det. Hon vänder sig om mot mig för att hon vet att jag har bollen. Så det är inte full fart ut till rutan... Gaaah! Hur gör jag nu då? Smartskalle till matte frågade ju inte Niina vad jag skulle göra OM hon nu skulle börja göra såhär... Sen hördes en smäll någonstans ifrån, så lite låg blev hon och ville inte ut ordentligt då. Men fick ut henne! Sen kunde hon fortsätta jobba. Så det var ju bra!

Träapport: Duktig! Men någon gång blev det tugg. Men började bra i alla fall! Jag är riktigt nöjd med den här metoden! :D Känner att det här kan bli braaaa! Bara jag verkligen inte går för fort fram i träningen :)

Tycker hon var duktig ändå i regnet, brydde sig inte alls. :) Visst blev vi blöta, men skönt att komma hem och byta till torra myskläder! :D Det är nog aldrig så mysigt som när man varit ute i regn.

I morgon kommer en av mina kusiner och hennes mamma, ska bli kul å ses. På lördag ska vi på en dagskryssning till Åland också. Bara umgås, "shoppa" och käka buffémat! ;) Muumsigt!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0