Agilitytävling & lydnadsträning

Dagen började hyffsat tidigt, åkte till Botkyrka BK med Guiness för att tävla agility.

Började med agilityklass och han var sjuuuukt ofokuserad! Sprang överallt och lyssnade inte alls. Så ni får inte ens se film från det loppet, piiinsamt hur dåligt han gick! Men jag kan inte ryta i till honom heller för då gör han ingenting istället... Så han fick lattja lite. Haha! Hindersug har han ju fått upp i alla fall. ;)

Till hoppklassen tog domaren bort slalom! Han tröttnade på att det inte satt fast ordentligt. Jippiiii sa jag! :D Han gör ett superfint lopp! Två lite långa svängar blev det. Men tyvärr en rivning, mitt fel! Jag ropade på honom för tidigt och han stördes på det tror jag. Det förstår jag ;) Jag skulle också störts om någon gjorde så mot mig ;)

Men jag är sjuuuukt nöjd med hopploppet! Nu var ju inte slalom med, men när det sitter så kommer vi bli farliga! Se upp där ute! :)

Film från hopploppet:



Hann typ hem, lasta av grejorna, plocka ihop träningsgrejor till Sting och åka till klubben innan vardagslydnadskursen började (jag är hjälpinstuktör). Sting fick följa med och låg så lugnt och fint uppbunden under kursen. Sen fick hon träna lite. Vi körde det här idag:

Fritt följ: Med externbelöning, kändes bra! :) Lite ljud i början... taggad!

Träapport: Riktigt bra! In fot går bra nu utan tugg från framför! <3 Vi jobbar vidare och hoppas vara klara till tävlingen (12/5).

Inkallning m. ställande: Fiint ställande, belönade med bollen och körde sen några korta inkallningar för att få in ännu snabbare ställande. :) Duktig!

Rutan: Första gången nosade hon lite i backen på väg ut. Men sen slutade hon med det. Körde INTE med boll idag, och det var inga problem. Någon gång stannade hon lite för tidigt. Men väntade bara ut henne så omdirigerade hon sig själv och hamnade rätt. Nu kör vi bara raka med bara ställandet och med locket. Kommer nog INTE ändra till att kasta boll faktiskt. Vill inte förstöra den bra farten vi hade ut... Möjligtvis ta bort locket några ggr fler än vad jag gjort för att inte ska leta efter den, utan lyssna på mig.

Metallapport: Bra ingång! :) Resten som vanligt = bra enligt mig och det som jag accepterar med hene. :)

Hon blev lite trött mot slutet. Men jag kände mig duktig som inte körde alla momenten, i och för sig blev det lite heelwork/freestyle mellan två moment. Hon blev lite trött. Men nu på kvällen var hon på g igen. :) Ville leka lite med sin nya leksak som hon fick från färjan. :) Det är ett Angry Birds djur som låter. Hon gillar leksaker som låter lite speciellt, pip är inte så kul. Sööt! <3

Nu ska jag ta och avsluta här och läsa igenom lite till avel och uppfödningsprovet vi har på onsdag... började plugga (sent) igår kväll... blir så irriterande på mig själv! VARFÖR gör jag inte sånt tidigare... Hoppas något hinner fastna så jag får godkänt i alla fall.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0