Agility och lydnadsträning med Sting o Guiness

Idag åkte jag till klubben för att träna agility med Sting och Guiness, och efter det hann vi även med lite lydnad! :) På kvällen fick Sting simma, så hon är nog riktigt nöjd med dagen. :)

Det var ett gäng och tränade agility innan vi kom, jag sa att dom kunde låta det stå kvar, tyckte banan verkade bra för Guiness också. :) Plus att jag hade ingen idé om vad jag skulle göra innan. Haha, mer än gungan, kontaktfält och slalom. ;)  

Körde först med Sting och hon satte banan direkt. Duktig tjej! :) Något segt på kontakfältet på balansen, så la dit locket för att träna lite kontaktfält. Testade även att springa ifrån henne i sidled i slalom, men det var svårt tyckte hon. Men springa förbi i slalom gick superbra! :)

Guiness var riktigt sugen idag, hoppade massor med extra hinder innan jag fick kontrollen ;) Haha! Men sen lyssnade han fint. Märks att vi inte kört på riktigt på ett tag. :) Bra sug med andra ord. Bra början till ett bra kontakfält på balansen och körde även på a-hindret. Slalom går han mycket sakta i, men han gör oftast rätt. Vi tränar vidare helt enkelt ;) Farten kommer med säkerhet. Vi körde även gungan och det gick mycket mycket bra idag! Började med att han fick stampa ner den för att få den lilla smällen och att springa hela vägen upp utan att den rörde sig. Det gick bra och vi gick vidare till att han fick åka ner. Först sakta men sen lite snabbare  och även med en liten duns i slutet. Gick KANON! Han blev inte rädd en endast gång!

Mycket nöjd med agilitybiten för båda hundarna. Gick över till lydnad med Sting sen och även där biljerade hon. :)

Fritt följ: Gick jättefiiiint! :D
Inkallning m ställande: Superbra ställande!
Metallapport: BRA! Till och med ingången satte hon direkt utan snett! :)
Hopp apport trä: Något liiitet litet tugg, men inte galet mycket. Men bara i avslut efter rumpan  hade landat i backen. Inget snett sitt!
Vittringen: Första gången smakade hon på en annan pinne innan hon tog rätt men inget tugg in och bra ingång! Andra gången rätt pinne direkt och inget tugg och bra ingång! :D Det går framååååt! Haha, trots att vi inte tränat på nästan en månad - fy skäms på matte!

Mycket mycket nöjd med träningspasset, alltid kul att ha sällskap också (Guiness matte var med). :) På onsdag blir det repris, plus att Renata hänger på då.

Hade tänkt ha med Pippi idag också. Men hon var fått svullna halsmandlar (?) tror jag så hon får ta det lugnt. Ska ringa veterinären imorn så får vi se vad vi ska göra. Hon skulle ju också tävla i helgen... :/ Får se om det är möjligt öht, tror dessvärre inte det.

Tog kort på Sting med hennes rosetter hon vann i helgen! Julgran? ;)
OBS! Vi kom 2a i freestyle men det står 3 på rosetten för att jag lyckades lägga ut fel. Men jag ska byta den med tjejen som kom 3a så det blir rätt. :)



Min duktiga duktiga hund! <3

Nu ska jag sova för att ladda för imorn... fast inget händer imorn! Ååååååh så skönt! :D Inte jobb, ingen häst. Bara hundarna och jag! Har lite smågrejor att fixa iofs, men ingen tid att passa på hela dagen! UNDERBAAART! Det var inte igår direkt...

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0