Veterinärbesök

Idag åkte jag och Pippi ner till veterinären här i Bålsta för att kolla upp en del grejor. Hon kliar sig en del (har fått två småsår från ingenstans, hade på hakan förut, men dom försvann), flämtar, känns seg, känns som om hon dricker mycket. Ja, det var väl typ det... Mycket saker.

Veterinären sa att såren inte såg ut som något att oroa sig för, det såg inte ut som parasit/tumör eller något annat. Mer som om hon fått en pinne/hörntand där eller haft fästing där. I och för sig tror jag inte något av det inträffat. Det mest troliga är väl pinne då om hon stuckit sig när hon gått in i någon buske.

Flämtningarna behöver inte betyda att det är något fel. Hon lyssnade på hjärta och lungor och det lät bra. :)

Hon löpte ju klart för ca 2-2,5 vecka sen. Kanske därför som hon är seg + att hon blir ju mer vuxen efter varje löp också. Kan ju vara något sånt bara. Hon sa att hon ser bara en trevlig och bra hund. :) Det beror ju så mycket på vad man jämför med. Jag jämför ju med Sting, som är helt gaalen och är 2 år äldre. Hahaha! ;) Hon kanske bara är så. Vi väntar och ser om det blir bättre.

Jag tog med ett kissprov från morgonkissningen och hon sa att det såg bra ut. Bra på alla delar, så även om jag tycker att hon dricker mycket var det rätt surhet m.m. vilket betyder att det går inte bara rakt igenom i alla fall, och hon kan ju hålla sig en hel natt.

Så vi avvaktar, eftersom hon tyckte inte att det var något att gå vidare på än så länge. Men fortsätter det och jag vill så självklart kan man ju göra blodprov, ta biopsi på såren, göra ultraljud och EKG på hjärtat osv osv. Men som sagt, hon tyckte inte det var värt just nu.

Såå, hon är frisk alltså. Men har ändå bestämt mig för att hon får stanna hemma imorn istället för att tävla lydnad x2 eftersom hon inte känns helt fit for fight liksom! :) Dessutom har vi inte hunnit träna (förutom i onsdags, och då gick det ju sådäär...).

Men Sting ska få sig ett litet apporteringspass strax, för vi åker iväg imorn iaf! :D Hoppas på bra resultat, men först och främst ska vi har ROLIGT! :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0