Träning på klubben

I eftermiddags åkte jag och Sting iväg och plockade upp Guiness för att sen åka vidare till klubben. Lydnadsträning för Sting och agilityträning för Guiness. :) Det var någon på agilityplan som inte ville ha någon annan på plan när hon körde sin yngre hund. Så jag valde då att börja med Sting istället för att vänta ;)

Sitt "i grupp": 2min, lugnt och stilla :)
Platsliggning: 5min, lika lugnt och stilla där. :)
Fritt följ: Lite halvt trött kändes det som. Lite ofokuserad. Men jag var inte riktigt heller med tror jag.
Rutan: Hon springer så fint ut till den och stannar samt lägger sig direkt på mina kommandon! :)
Trä apport: Körde några klass 2 apporteringar, gick helt okej. :) Inte överdrivet mycket tugg! Gjorde sen en klass 3 apportering och hon tuggade inget förrän hon satt i fotpos. Det är en förbättring! Hon gjorde ingången bra!
Metallapport: Nöjd! Även ingången :)
Vittringspinne: Haha, gjorde inte momentet utan körde bara med en pinne och träna inte tugg ;) Gick väl sådär. Den är ju så tuggvänlig. ;)

Jag är nöjd med henne! :) Om en vecka är det tävling i klass 3, men på torsdag ska vi leka lite i klass 2 först ;) Hon har ju inte något 3e pris på off tävling så än så länge kan vi gå ner till 2an, och eftersom Pippi började löpa frågade jag om jag fick byta hund, för då slipper dom betala tillbaka. :) Det gick bra!

Sen var det dags för Guiness. Fortsatte med tunnel, hopp och däck idag också. Det går bra att kalla in över två hopphinder, han springer inte förbi! :) Tunnel tycker han om, kan ta både en rak kort och en böjd lång. Däcket tycker han däremot är lite svårare. Men vi kämpar vidare. Gick bra några gånger! Han tycker den är lite skum efter att den har skramlat lite när han någon gång bara råkat röra däcket eller vid något stödben. Han är duktig. Även om det kan bli så att han låser sig lite emellanåt, ska testa att korta ner passen en hel del. Träna en kort kort stund, vila och så träna igen osv. :) Kanske det hjälper.

Imorn ska jag till Gröna Lund med några som jobbar där jag har praktik! :D Kuul!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0