Träning i Bro

Ikväll åkte jag och Sting till platsen där lydnadstävlingen kommer äga rum på lördag. Tänkte att hon skulle få träna lite där innan ;) Hehe!

Satte först upp rutan medan hon fick ligga kvar vid väskan. Ingen mer platsliggning än så blev det eftersom det inte fanns något att gömma sig bakom (det blir bakom tält på tävlingsdagen ;D). Ganska så nära där vi tränade finns en plats där barn kan köra cykel/skateboard m.m och hoppa och greja. Just nu tappat bort vad det heter, men med ramper och så. Det var ett gäng barn där som tjoade och hade sig. Sting var lite okoncentrerad. Men kämpade på riktigt bra genom alla moment vi gjorde! :)

Sitt "i grupp": 1min, duktig! Kollade bak lite mot barnen, men flyttade sig inte. En av dom visslade jättehögt flera ggr, så himla duktigt av henne att sitta kvar!
Fritt följ: Något okoncentrerad emellanåt. Men körde sen lite igen efter momenten med massor med belöning. Har nog glömt att göra mycket motivations-fritt följ också. Dumma mig!
Sättande u. gång: Duktig :)
Ink. m. ställ o lägg: Något sena stopp, men helt ok ändå.
Rutan: Tveksamt ut, då hon såg en gubbe på gångvägen som höll på med något vid buskarna där. Det störde henne riktigt mycket. Synd. :/ Men lyckades sen.
Apportering: Hade ju inget hinder med mig ;) Så blev en klass 2 apportering. Men inget tugg på väg in förutom i fotpos! Klaaar färbättring! :D
Metallapport: Duktig, återigen stördes hon av gubben vid gångvägen. Men hon tog apporten ändå och kom in till mig, väldigt vid sväng till höger (mitt höger) så trodde inte hon skulle sätta ingången, men hon klarade det!

Sen blev det inte något mera för ikväll. Som sagt, med tanke på all störning och hon kändes faktiskt lite trött så skötte hon sig bra! Men jag vet att det finns mer tryck och vilja i henne! Hoppas hon kan visa det på lördag. Först en klass 2 på torsdag kväll. :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0