Tävlingshelg

Ojoj, vilken helg! En hel del resande för att tävla. :) Igår freestyle med Sting och idag agility med Pippi. Min mamma var med som chafför <3 och sen var Matilda och OC med oss. :)

Första resan började i fredags, hemifrån till Scandic i Bollnäs, där vi övernattade för att slippa åka supertidigt till Bollnäs på lördagen. Mysigt! :)

På lördag morgon bar det av till Bollnäs BK och deras freestyletävlingar. Två starter på en dag, där eftermiddagens start även var kval till agria freestyle cup! :) Målet var förstås att försöka få sista uppflyttningspoänget till diplom för Sting. Men det ville sig inte riktigt. Hon bara skällde och dummade sig på första starten, fick lägsta poängen vi hittills fått i freestyle (19,50p)... Blääh! På andra starten skärpte hon sig lite. Men skällde en hel del ändå, och när hon skäller så låser hon sig oftast och gör inte det jag ber henne om... Inga uppflyttningspoäng där inte. Där fick vi 21,50p. Så ingen toppendag för Sting. :/

Förmiddagens katastrofstart:



Eftermiddagens något bättre start, men inte tillräckligt bra för uppflytt:



Pippi som hade haft en riktig tråkdag fick en promenad sen när tävlingarna var slut vid hotellet. Jättefin gångväg runt en sjö! Uuunderbart, synd att jag inte hade kameran med mig. :/ Så himla fint väder också nämligen.

Efter promenad och inhandling av middag och frukost åkte vi vidare mot Ängelsberg (utanför Norberg/Fagersta) där vi bodde över på ett vandrarhem. För idag var det ju dags för Pippi att försöka få sista pinnen i hoppklass 1 i Norberg, där Fagersta KK arrangerade tävlingar.

Det var en agilityklass och två hoppklasser, perfekt för oss alltså! Då hade vi ju i alla fall två chanser. I första klassen åkte vi tyvärr på en vägran, gjorde inte det bytet jag skulle... Det är två hinder som står som ett staket och det ena ska tas bortåt och sen det andra tillbaka. Jag tänkte att jag skulle springa med mellan hindrena och göra framförbytet efter hindret. Eftersom att jag vet att hon inte brukar ha jättebra "ut" alltid. Men så gör jag inte så, för hon springer ut så bra ändå. Men så får jag henne inte över hindret. Blääh! Tror att den missen gjorde att vi inte fick pinnen. Vet inte om det hade räckt ändå. Men men, annars gick hon hyffsat bra! :)

Hoppklass 1A:



I andra hoppklassen blev det en vägran på platta tunneln... Fyyyyy på mig! Jag skulle gjort ett framförbyte innan, men gör det inte och blir då ett bakombyte... eller inte. Hon stannar, jag stannar och försöker vifta in henne i tunneln. Så blir jag så irriterad på mig själv. Haha! Syns tydligt på filmen. ;) Så gör vi en ny ansats och då blir det rätt. Sen river hon ett hinder också. Summa 10fel, trodde jag... men vi hade fått en 5a till någonstans. Skumt! Har kollat filmen många ggr nu och hittar inte. Kollade sbktävling nu och dom hade lagt ut resultat och där kan man se vad för fel man fått, och vi hade fått två vägran...? :O Gav han oss dubbla vägran på platten?! Det förstår jag inte varför i så fall... Mycket märkligt.

Hoppklass 1B:



Något som var riktigt tråkigt med dagens tävling också var dom tajta referenstiderna. I klass 1 ska man väl ändå kunna komma i mål utan suuuuperduuuper snabb runda. Det var galet många hundar med tidsfel, hundar som ändå sprang på och inte fick några snurrar. Bara liiiiite långa svängar. Men inte överdrivet. Så tycker jag inte att det ska vara! Sen var deras balanshinder riktigt läskiga tycker jag, så himla skönt att jag inte behövde köra agilityklass!

En riktigt hundig helg alltså, nu är man ganska så trött! Men imorn ska man orka med praktik igen. Sen så måste jag verkligen få till en del lydnadsträning i veckan! Tävling på lördag! :D

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0