Rallylydnadstävling

Gaaah! Hade ju skrivit ett ganska långt bra inlägg om dagens rallylydnadstävling. Men så skulle jag spara och publicera. Då kastas jag ut, antagligen hade jag varit inloggad för länge utan att göra något innan jag började skriva! Guuh så irriterande! Aja, bara att börja om.

Planen var ju från början att jag skulle tävla agility idag med Pippi, men eftersom hon började löpa för tre veckor sen gick ju inte det. Så jag frågade helt enkelt om jag fick efteranmäla mig till rallylydnadstävlingen som var idag. Jag fick till svar att det redan var så många ekipage, men att jag fick stå med på reservlistan. Vilket jag tackade ja till såklart. Både Sting och Pippi lyckades faktiskt komma med! :D Wihoo!

Så vid halv 12 plockade jag upp Enya, som skulle följa med som sällskap, och så åkte vi mot Uppsala där tävlingen skulle vara. Eftersom jag fick efteranmäla blev det bara ett ekipage mellan mina hundar. Anledningen = dom tävlande hade ju redan fått sina startnr så det gick inte att ändra. Haha! ;) Tack för den liksom. Men jaja, det ska vi väl klara. Vi tävlar ju agility lag som sagt och då har jag 2 ekipage = typ 1 min(?) på mig att byta hund.

Först ut av mina var då Sting. Hon var jätteduktig! Fin kontakt! Bara ett ställe det blev en ganska seg reaktion på. Sen vet jag inte om dom hade dragit på något mera, blev spännande väntan på prisutdelningen. :)

Pippi däremot var ganska så off idag. Hann inte riktigt få upp kontakten med henne. :/ Hon skällde på några hundar strax innan vi skulle in på planen, fick upp kontakten igen och vi gick in. Men så på ett moment i början där vi skulle svänga 270grader åt höger så fick hon syn på hundarna igen och skällde igen och ville fram till dom. Blääh! Tänkte inte på det då, men hon klev över banden och blev därmed diskad. Något jag inte visste då. Blev struligt vid ett moment till annars så flöt det på helt okej ändå. Trodde vi skulle få godkänt.

Men det var vid prisutdelningen jag fick veta att vi blivit diskade. Synd. Men men, blev spännande väntan på Stings resultat iaf. Dom gick över 90p utan att ha ropat upp oss. Sen klevs det över 95p, hennes förra resultat, så hon hade i alla fall fått högre än sitt förra. Men man började ju undra om dom glömt oss. Men nej då. Vi fick ihop 98p! :D Wooow! En andra plats också där priset var ett presentkort på en canvastavla. Bilden tog dom på Sting efter prisutdelningen. Spännandeee! :D

Rekord för Sting! Wihooo! Hon är duktig min tjej! Vilken helg hon haft! <3

Eftersom Enya var med så fick jag det filmat.

Sting



Pippi




Nu ska jag kolla planeringen för morgondagens nybörjarkurs i agility och se om jag måste ändra något eller om den funkar, dom var ju så duktiga. :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0