Lydnadsträning

Jag och Sting åkte iväg till Petra för att träna lydnad inför torsdagens tävling. När Sting ska få tävla klass 2 igen, eftersom Pippi började löpa ;) På lördag är det klass 3. :) Så torsdag blir som en träningstävling. Jag tycker gräset är liiite väl högt för att tävla på där vi tränade idag (där också tävlingen ska hållas på torsdag). :/ Jobbigt. Men men, det går som det går.

Började först med en platsliggning tillsammans med Petra och Algot. Eller ja, Algot och Sting låg platsliggning. Vi la dom väldigt tätt, ca 2m max(!) mellan. Hahaha! Det roligaste var att när jag sa "lägg ner hundarna" for Sting iväg som skjuten ut en kanon rakt fram! Hahahaha! :D Shiet vad kul det såg ut! Kallade tillbaka henne och la ner henne. Inga problem med att ligga 4min platsliggning sen, fast jag hörde något som small till. Duuktig! :D

Sen när vi körde igenom 2an med kommendering var hon lite lost. :/ Gick inte alls bra. Eller jo, vissa delar. Men hon var ofokuserad, det var hon. Kan det ha att göra med smällen, att hon ändå tog åt sig? Aja, såhär gick momenten iaf:
Fritt följ - Inte speciellt bra! Andra gången vi körde (efter Petra och Algot) gick hon något bättre efter att vi gjort stegförflyttningar, det var som att hon tände till lite på det!
Läggande - Gick bra :)
Sättande - Gjorde ett sättande andra gången vi körde. :)
Inkallning m ställande - Fint ställande, men något dåligt tempo första sträckan. Hon förväntade sig säkert ett ställande tidigare ;)
Rutan - Körde då på kort avstånd första gången, och hon snurrade till det rejält och sprang till markeringskonen för inkallningen... men fick till slut in henne i rutan. Andra gången vi gjorde tog jag ett annat håll och längre avstånd och hon gjorde det bra! Körde även med inkallning och då hade hon bra fart först och sen saktade hon in lite sa Petra.
2ans apportering - Tugg. :/
Hoppet (2an) - Det gjorde hon bra!
Hopp apport - Gjorde det andra gången vi körde. Bra ut och hämta apporten. Inget tugg förrän hon satt vid min sida. Hjälpte henne lite i ingången.
Metallapport - Tveksamt ut (kastade lite för kort, kan vara det) och sen ingen bra ingång. Men hindret stog som störning också, kan varit det. Att hon inte ville ta ut svängen så mycket och hamnade då "fel" vid ingången.
Fjärren (2an) - Bra! Vred sig dock lite så hon förflyttade sig lite i sidled, men inga dk och hade snabba skiften. :)

Jag blandade alltså lite tvåan och trean idag. :) Imorn blir det vila för hundarna, men inte för mig. Sen på tisdag tänkte jag ta ett till träningspass. Sista inför torsdagen. Kanske att det blir ett kortare träningspass på fredag. :) Får se vad jag känner för.

Just det, på morgonpromenaden stannade jag till och körde fritt följ med hundarna (en och en såklart ;D) då gick båda kanonfint! Så något störde Sting nu på kvällen... :/

Nu är det dags att sova!
Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0