Lydnadsträning

Efter jobbet ikväll var planen att jag och båda hundarna skulle åka och träna lydnad på klubben. Men då jag tyckte att Pippi inte kändes jättepigg så tog jag bara med mig Sting. Jag körde igenom 3an med henne, för att se vad som behöver slipas på inför lördagen.

Sittande i "grupp" - Satt jättefint och stilla, körde 1,5min.
Körde inte platsliggning för att jag ville hinna innan det blev alltför mörkt. :)
Fritt följ - Gick jättebra med kanon attityd! Nöjd!
Sättande u gång - Bra!
Ink m ställ o lägg - Farten var det inga problem med! Haha! Fuuuull rulle. Men då blir det liiite svårare att stanna och lägga sig pang bom. Men det är godkänt ;)
Rutan - Såå fint! Rakt ut i full fart, ställde sig och la sig direkt på mina kommandon med bra tempo och sen även en bra inkallning.
Hopp apport - Nåågot tugg vid ingången, men inte så farligt. Andra gången var det inget. :) Så hon behöver en liten påminnelse bara.
Metallapport - Lite strul när hon skulle greppa. Vet inte vad hon gjorde. Var som att hon inte fick tag på den, haah! Men full fart ut och snabb trav in där man såg att hon tog i. Bra ingång.
Vittringspinne - Ingen hel vittring än. Gick helt okej med pinnen. Lite för speedad första gången så då glömde hon av sig. Men vi fortsätter traggla :)
Fjärr - Hon flyttar inte fram speciellt mycket och har ändå en helt okej teknik! Men det blir dk på vissa skiften. Tex ligg-stå. Men jag körde fler än dom 6 skiften som görs på tävling, så hon fick lyssna och skärpa till sig. Gick bättre! :)

Jag är väldigt nöjd med henne! Fart och glädje genom alla moment! Imorn är det kommenderingsträning på klubben och jag ska passa på att åka dit för jag behövde inte åka till Camilla imorgon. :) Blir bra uppladdning inför lördagen. Jag var inte speciellt lydnadspepp tidigare i veckan, men när hon går såhär bra blir jag peppad! :D

Haha, måste bara berätta också. Hon blev helt tokig nu under kvällen. Hämtade leksak efter leksak och ville busa. Hon visade även tydligt att hon ville bli jagad runt köksbordet ;) En lek vi körde när hon var yngre. Hon har leksak i munnen och vi leker tafatt. Så himla söt! Hon tycker det är jättekul! Älskade lilla hund! <3

Nu är det dags att komma i säng, så man orkar med morgondagen. :)

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Lena Cronqvist

Så roligt att läsa om Din träning och underbart att se Dina tränings- och tävlingsfilmer. Och väldigt härligt att se så glada hundar.

2011-09-27 @ 23:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0