Lydnadstävling

Ikväll fick Sting tävla en lydnadsklass 2 eftersom Pippi började löpa (det var hon som skulle tävlat). Så eftersom jag ändå var anmäld fråga jag om jag fick byta hund, dom slapp därmed betala tillbaka något och jag kunde få tävlingsträning med Sting. :) Perfekt!

Jag är riktigt riktigt nöjd med henne! Trots att det bara blev 147,5p totalt. Men hon gjorde några bra delar så jag kan inte vara annat än nöjd. Hon hade ju redan sitt LP2. ;)

Betygen:
Platsliggning:
8,5p - hon ville inte lägga sig direkt, sen såg jag att hon nosade. Men guuh så duktig hon var! En hund reste sig i full fart och sprang av planen. Men hon låg ändå kvar! <3
Fritt följ: 8p - position, bra kontakt, bra tempo - kändes bra! Även om hon tappade någon gång. Men inte så farligt, kom snabbt i fas igen. :)
Läggande u gång: 9p - går ner, bra transport - går ner? Kanske att hon bugar först innan hon lägger sig eller? Aja ;D Bra betyg! Haha!
Ink. m. ställande: 6,5p - bra tempo, många steg - jaha, var det så många steg? Kanske kollar hon i förhållande till konen jag skulle ställa vid? Då förstår jag, för grejen är att konen var 10m ut i kanten... lätt att se var halva sträckan är då? Svar NEEJ! Men jag är nöjd med henne ställande! ;) Sådesååå!
Rutan: 6,5p - går igenom, står stilla - förstår inte riktigt vad dom menar ;D men hon gick förbi rutan och jag fick kommendera igen. Men sååå irriterad jag blir på mig själv. Det var ett perfekt omdirigeringstest! Men så säger jag bara "kom" och så "stanna" igen... Jaja.. Hon blev väl paff att den var så nära ;)
Apportering: 7p - tugg - Assåååå såååå nöjd med hennes ingång! Riktigt fin, inget snett sättande. Visserliggen tugg på väg in, men det vet jag om, vi tränar och tränar! Men ingången har ju aldrig suttit på tävling, men nu gjorde den det. Så himla nöjd!
Hoppet: 7p - dk, står - Kändes som hårt avdrag. Hon hoppar ut bra, blir säkert förvånad att jag säger sitt och stannar då till och ser frågande ut, jag säger sitt igen, hon sätter sig och sen hopp tillbaka är bra. Så det var bara ett dk där på sättande.. Ska man dra 3p på det? :O
Fjärren: 6p - skäller, egna initiativ - Haha! Asså så sööt! <3 Hon gör fjärren nästan helt självständigt. Hon sätter/lägger sig preciis innan TL vänder på skylten. Snacka om att kunna räkna. ;) Sista ligg skällde hon till. Taggad! Kunde inte göra annat än skratta.
Helhet: 8p - trevligt ekipage, bra kontakt

Som sagt, så himla nöjd. Hon höll ihop riktigt bra, var inte ens trött när det var slut! Så är hon såhär på lördag kan det bli riktigt kul! :D Hon var så glad genom hela programet. <3 Duktig Sting!

Vi slutade på en 3e plats, av 3 startande. Eller egentligen av 4 startande, men en bröt efter platsliggningen då hunden reste sig.

Grattis till Petra och Algot som fick ihop till ett 1a pris och klassvinst! 5 år sen sist dom tävlade! :D Jättekul!

Nu ska jag snart ta mig i säng. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0