Lydnadstävling

Idag arrangerade Bro-Håbo BK (hemmaklubben) hundens dag i Bro Centrum. Det var officiella lydnadstävlingar, fiskedamm för hundar, tipspromenad och uppvisningar. Jag och Sting skulle tävla våran andra officiella lydnadsklass 3 tävling och sen även visa upp agility.

Åkte dit tidigare än vad som behövdes för att hjälpa till och fixa, samt ställa upp agilitybanan. Klockan 11 var det samling för klass 1 och 3. Vi var 5 stycken i klass 3 och alla kom, vi fick startnummer 2. Det kändes som ett bra nummer idag. :)

Betygen:
Sitt i grupp:
10p - hon satt så fint så! :D
Platsliggning: 9p - tass, kliar - hon flyttade visst lite tassar och hade även kliat sig
Fritt följ: 8,5p - ngt snett sättande, släpper ngt i helomvändning - asså guuh så fint hon gick! Det var riktigt kul att gå med henne idag! Hon gick inte ur position en endaste gång! Jag var så glad redan då!
Sättande: 9p -  ej 10-mässig snabbhet - lite snabbare vill dom ha alltså. Men jag är nöjd!
Ink. m. ställ o lägg: 6p - tempo, går för långt på ställandet - inte alls som det brukar vara. Hon kan bättre! Men hon gick inte bra på gårdagens träning heller. Så det blir till att slipa på momentet tills nästa tävling.
Rutan: 8,5p - tempo ut - hon var tveksam ut till rutan, men klarade av att lösa det på egen tass. :) Stannade och la sig sen på mina första kommandon och kom direkt på inkallningen, dock något fult avslut tycker jag ;)
Hopp apport: 8,5p - avslut - så fint ut och hämta, inget tugg och så strular hon till det lite i avslut. Något snett och sen något omtag/mycket lätt tugg. Synd.
Metallapport: 8p - tempo, snett sitt - väldigt snett sittande, och hon har ju trav in. Men nu var det inte sån trav där hon tog i ordentligt på utan hon travade bara helt enkelt.
Vittring: 5p - tar om, släpper, tuggar - verkligen inte vårat paradmoment! Det ska det bli ändring på. Massa träning ska läggas på att hon inte ska tugga på pinnen! Man hade kunnat lägga till i kommentaren: kan knappt gå framåt pga tugg och ingen ingång. Haha! ;)
Fjärren: 7p - extra kommando x2, något fram - vi tränar ju knappt alls på detta moment, och det syns att det behövs inte så mycket. Hon flyttade inte fram speciellt mycket och hon gör skiftena snabbt och med glädje, och har en helt okej teknik faktiskt! :) Första uppsättandet blev det extra kommando på och sen från ligg till stå satte hon sig istället så ett extra kommando där. :)

Totalpoäng - 246,5p, ett andra pris och en 3e placering! :D

Film:



Jag är så himla himla nöööjd med Sting idag! Vittringen vet jag är hemsk, så där ska vi vrålträna nu! Inkallningen kan hon bättre det vet jag. Så där ska vi jobba med motivation och stoppen igen. :) Så ska vi nog kunna lösa det till nästa tävling. Wihooo vad jag är stolt över min hund! Jag kände redan när jag gick av planen att jag var riktigt nöjd och struntade totalt i vad poängen blev, men så blev det även bra poäng och betyg! Ännu mera glad! Kan knappt fatta! :D

Imorn är det dags för rallylydnadstävling. Har fått efteranmäla Sting, och ringde och kollade om det fanns någon plats kvar för Pippi. Fick till svar att jag kunde ta med henne och hon trodde det skulle gå att lösa. Men jag kommer bara ha en hund emellan i så fall. Men det ska vi klara! Om man tänker på agilitylaget, där har vi bara typ 1min på oss. Haha!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: A-C

Jag blir så glad när jag läser dagens blogg, (jag blir glad när jag läser din blogg i vanliga fall) men just denna när jag "ser" din glädje mellan raderna och det värmer mitt "lydnadshjärta".



Träna vidare precis så som du tänker så har du snart 1:a prisen i hamn!



Kram från AC, Chip o Mr Mammut :0P

2011-09-10 @ 20:25:42
URL: http://www.acmk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0