Kommenderingsträning

Ikväll var det kommenderingsträning på klubben, passade på att åka eftersom jag inte skulle till Camilla. Perfekt inför helgen :) Först var det platsliggning, då tog jag Pippi eftersom jag känner att hon behöver det mer än Sting. Men det gick inte så bra, eller både bra och dåligt. När jag lämnade henne reste hon sig, jag la då om henne, och sen låg hon utan problem i 3min när jag var gömd... Irriterande! Vi gjorde även en platsliggning efter att alla kört och då reste hon sig första gången när vi lämnade också. Vi gjorde om det från början och då klarade hon det. Men istället låg hon och nosade en hel del. :/ Ropade åt henne, men hon började om igen. Så gick fram och ställde mig 20m ifrån. Då låg hon bra i alla fall.

Man kör sen fritt följ och så väljer man tre moment.

Sting var startnr 4 sen och vi körde dom här momenten:
Fritt följ - Gick fiiint! Bara en gång som hon verkligen gick ur och jag sa till henne, det var efter den långsamma marschen, annars gick hon bra med en härlig attityd. Något taggad kanske ;)
Ink. m. ställ o lägg - Bra tempo, fint ställande, men vid läggandet tittade hon till ordentligt på någon som stog bredvid i mörkret och gled inåt. La till ett dk då när jag kände att hon släppt det och var på väg mot mig igen, då la hon sig direkt.
Rutan - På andra sidan om rutan så var det en annan som tränade sin hund lite, Sting sprang heeela vägen utan att bli osäker på den störningen! Hon som tränade sin hund sa stanna precis innan Sting kom till rutan, men Sting fortsatte ändå och stannade samt la sig på mina kommandon! Gick bra med inkallningen också.
Hopp apport - Liiite tugg vid ingången medan vi väntade på att TL skulle säga "ta föremålet". Lite mer träning där bara så fixar det sig tror jag!

Riiktigt nöjd med henne idag också. Bra attityd!

Sen var det Pippis tur.
Fritt följ - Hon går fint i positionen och hänger med :)
Rutan - Här hade vi stor störning av valpkursen som hade kommit till planen precis bredvid. Efter en hel del omdirigeringar osv så fick jag ändå in henne i rutan, hon sprang inte iväg till valparna. Det var BRA! Sen har hon ju inget riktigt tryck ut till rutan i vanliga fall heller. Hoppas bara inte att det här försämrade det.
Hopp ö hinder - Vill gääärna tjuva (innan vi ens intagit utgångsposition), haha! Men fick henne att sitta bredvid mig till slut utan att hoppa hindret i alla fall. ;) Sen så var det full fart ut och hon hade verkligen siktet inställt på att fortsätta framåt tills jag sa sitt kändes det som! :D Wihoo! När jag sa sitt så vände hon direkt och satte sig (dock liite segt kanske). Duktig tjej!
Fjärr - Missade inget skifte och flyttade inte fram, belönade efter andra uppsättandet. :) Duktig!

Hon var duktig, men hon kändes inte helt på g ändå faktiskt. Är faktiskt tveksam till om jag ska tävla henne på lördagen faktiskt. :/ På fredag ska jag faktiskt till veterinären och kolla henne. Eftersom hon kliar sig ofta och har fått något litet sår på nosryggen (hade under hakan för ett tag sen). Allergi? Tycker även att hon dricker mycket... men jaa, vi får se. Tror att det är därför hon är seg också. Hon känns inte riktigt i form faktiskt. Hittar inte veterinären något ska jag gå vidare och göra en koll på om hon har ont någonstans eller är spänd eller så i musklerna.

Nu ska jag ta och sova. Även om jag får sova lite längre imorn eftersom jag ska gå 14-18 imorn för att jag tänkte vara med vid någon stängning. :) Men tänkte hinna iväg till klubben och köra ett lydnadspass med Sting på förmiddagen ;) Haha! Nu är det hårdträning inför lördag! Snart dax ju att visa vad vi går för och hoppas på att vi kan förbättra poängen från förra tävlingen! :D

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0