En, två & tre = antal hundar tränade ikväll

Ikväll åkte jag med Sting, Pippi och Guiness till klubben för att träna allihopa! :) Skojsigt skojsigt! För alla var riktigt duktiga! Kul att träna när alla går så grymt bra som dom gjorde! <3

Började med Guiness - agilityträning. Gick jättebra verkligen! Med på noterna, hade faktiskt mer tryck än vad han haft tidigare, så snart kanske det släpper helt! Körde lite framåtskick, tre hinder och så gick jag till mellan första och andra hindret och skickade, sista hindret hoppade han själv när jag var bakom. Leksaken (boll på snöre) funkade kanon! Låste sig inte alls :) Härligt! Trodde han skulle kunna låsa sig eftersom han vallar bollar hemma ;). Men nej då!

Fortsatte med lite däck, och det gick också bra! Som om polletten trillade ner! Bara någon gång han smet förbi/under. Men han började tänka till lite mera och hitta däcket och som belöning blev det leksak efter. Duktig kille!

Efter det några skick på tunnel, inga problem. Börja göra lite inkallningsövningar där nu då :)

Han fick ett till pass efter lydnad med Sting och Pippi som var ungefär lika. Lika duktig då. Under tiden tittade han när jag tränade tjejorna, så tror det är en trött Guiness ikväll. Hihi!

Stings tur - lydnadsträning. Det blev dessa moment:
Fritt följ - Duuktig! :D Riktigt glad och pigg, koncentrerad också! Blev ett fritt följ med belöningar i för att hålla uppe med motivationen. Har ju kört lite för mycket utan godis. Dumma mig ;) Så nu blir det skärpning hos mig. Ska variera mig mera.
Inkallning m ställ o lägg - Eftersom hon på senaste tävlingen hade både dålig fart och stopp tänkte jag lägga lite vikt på det. Men farten var det inga problem med idag! :D Ställandet gjorde jag direkt med handtecken och boll direkt för att få snabbare, det gick bra! Nästa gång gjorde jag som vanligt. Fint stopp! Berömde med rösten för att sen göra ny inkallning och köra ett ligg. Också bra fart och bra ligg, så belöning med bollen där! :) Duuuktig!
Rutan - Jättebra fart ut, snabbt ställande och läggande. Även bra fart på inkallningen. :) Inget att anmärka på där tycker jag! :) Duktig!
Hopp apport - Något tugg vid ingången första gången trots lite hjälp, gjorde om med samma typ av hjälp, men då skärpte hon sig. Haha! :) Då gjorde hon det verkligen riiiktigt fint! Det finns alltså hopp ;)
Metallapport - Tempo vet jag, bryr mig inte just nu. Ingången var fin! :)
Vittringspinne - Gjorde inte en hel vittring, utan tränade på inte-tugga-på-pinnen... Går helt okej när hon är nära. Men den ska ju ut på 10m. Så fortsätta där, måste köra oftare! Har ju glömt bort det lite för att det varit så mycket.

Jag är jättenöjd med henne! :)

Sen blev det Pippis tur, först lydnad sen agility. Eftersom vi ska tävla agility på lördag så kände jag att det kan vara sjyst att ha tränat något innan iaf. :) Lydnad ska vi tävla om ca 2 veckor. Så det behöver ju komma igång och tränas också så hon har en chans att kunna prestera iaf! :) Först lydnad som sagt, körde några få moment.
Fritt följ - Något okoncentrerad i början och gick ur. Men man får vara lite ringrostig efter ingen träning på ca 2 veckor ;) Men hon gick riktigt fint efter bara en liten stunds påminnelse och beröm när hon gick bra. :) Så det var ju snabbt avklarat. Älskar verkligen hennes fria följ!
Läggande - Snabbt och bra! Belönade med bollen när jag vänt mig om.
Inkallning m ställ - Eftersom jag inte tränat på ett tag blev det repetition genom att kasta boll och sen lägga in kommando. :) Fick till fiiina stopp!
Rutan - Riktigt bra! Galopp ut hela vägen och stannade direkt faktiskt! :D Båda gångerna jag skickade. Första gången belöna jag med boll, andra gången kampade vi i rutan.

Sen var jag duktig och bröt och tänkte att vi kanske hinner iväg och träna imorn också, då kan jag fortsätta med resterande moment.

I agilityn var hon gryyyyymt duktig! <3 Fanns lite hinder utspridda som jag fick ihop till en enklare bana med ett A-hinder i. Hon rev ingenting och sprang inte förbi något = nollade alltså! :D Men grymmaste var slalomet! Först var det en böjd kort tunnel, sen rakt fram till ett hopphinder, ca 6m dit. Efter det var det ca 6m till slalom som inte stog riktigt med ingång rakt fram utan hon fick ta ut svängen lite till höger. Men det var inte vridet eller så, utan bara förflyttat lite i sidled. Jag hann knappt till hindret innan hon var vid slalom, när hon var över hindret testade jag alltså att ropa slalom. Måste ju prova tänkte jag! Hon kom i fuuuull fart in i slalom, men hon satte ingången och genomförde det helt självständigt i riktigt bra fart trots att jag var så långt efter! Hann väl knappt ens till början av slalom innan hon var ute! :D Alltså gryyyymt! Testade såklart två ggr till så det inte bara var tur. Men icke då! Satte det lika snyggt alla gånger!

Jag hoppas hon går lika bra på tävlingen på lördag. Vill verkligen ha uppflytt till hopp2! :) Men jag ska försöka att inte tänka så, eftersom att då klarar vi det inte. Vi ska göra ett SNYGGT och bra lopp är målet :)

Ska snart ta och gå och lägga mig. Skönt att försöka komma i säng hyffsat tidigt ändå!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: maja o zoro

låter som en riktig toppen träning med andra ord :) gillade det där med slalomet och pippi :) fortsätt så ! kommer du till solna-sunbyberg imorrn eller?

2011-09-16 @ 10:48:03
URL: http://majazoro.blogg.se/
Postat av: maja o zoro

låter som en riktig toppen träning med andra ord :) gillade det där med slalomet och pippi :) fortsätt så ! kommer du till solna-sunbyberg imorrn eller?

2011-09-16 @ 10:48:20
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0