Agility KM 2011

Igår kväll avgjordes klubbmästerskapet i agility på Bro-Håbo! :) Jag var såklart på plats och deltog med både Sting och Pippi. :) Sting hoppade ju väldigt väldigt knackigt förra veckan på träningstävlingen. Men hon fick ordentlig uppvärmning idag och hoppade fiint! :D Härligt!

Blir en snabb resumé om igår nu då jag snart ska till klubben med Sting och Guiness för att träna. Agility med Guiness och lite lydnad med Sting. Om en vecka ska ju jag och Sting tävla 3an igen, måste lägga på ett kol ;)

Tillbaka till KM... haha! Först ut (för vår del) var agilityklassen och där får Pippi två vägringar på ett hinder. Det var lite småklurigt. Platt tunnel och så skulle dom ut lite till ett hopphinder. Blev snurr framför hindret och sen sprang hon ändå förbi det ;) Onödigt. Men annars ett bra lopp! Sting gick in sist i large och satte en finfin nolla! Enda nollan i klassen och ledde därmed inför hopploppet. Pippi låg på en andra plats då dom andra fått fler fel. Faktiskt bara mina hundar som inte diskade sig (man får 50 fel för varje disk man gör på banan, för att vi ska kunna kora en klubbmästare). Så dom var riktigt duktiga mina hundar! :)

Sen var det dags för hoppklassen och Pippi går in och sätter en lugn nolla! :D Wihoo! Sting gör samma sak, nästan på samma tid! Därmed står det klart att Sting vann KM och Pippi kom tvåa! :D Wohoooo!!! :D Sting har nu blivit klubbmästare två år i rad i stora KM, och dessförinnan var hon klubbmästare i lilla KM. Så tre år i rad har vi fått med hem en fin pokal från KM! :D

Jag har bara filmer från agilityloppen då det var så mörkt till hopploppet. :/ Men bättre än inget iaf! :) Och känslan var bra!

Sting:



Pippi:



Här är även en bild på Sting med sin fina KM-pokal <3



Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Maja o Zoro

grattis :D snygga lopp !! <3

2011-09-02 @ 21:09:31
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0