Vittringsapportering

Dagen har ägnats åt vittringsapportering med tanke på katastrofen jag fick från sting igår kväll! Igår tog hon alltså vilken pinne som helst utan att fundera ens.

Idag började jag om med vittringen från scratch för att påminna henne. Tog dom olika delarna fördelade under dagen. Hade det varit inlärning hade jag ju inte gjort allt under en dag. ;)

Steg 1 - kasta ut pinnen i blåbärsris/högt gräs så hon kopplar på nosen. Gick bra, lite tugg, sa till henne och för varje gång gick det bättre och bättre!

Steg 2 - lägga en hög ovittradre pinnar och sen den vittrade bredvid högen. Hon kopplade på nosen direkt! Märkte att högen inte var rätt pinne. Letade fint, tog rätt. Men nu kom tugg igen. Sa återigen till henne och hon gjorde bättre och bättre! Till slut utan tugg!

Steg 3 - sprida ut högen. Gjorde jättefiiint! Och sen spred jag ut högen till en linje. Hon gjorde jääääättefint letande och kom in med rätt pinne. Travandes och inte med alltför mycket tugg! Sista gången inget tugg alls!!

Äntligeeeen!!! All träning börjar ge resultat, sen har jag ingen aning om hur det kommer gå imorn, men vi kan troligtvis plocka någon poäng. :) tävling imorn alltså! :D taggaaaa!

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0