Träning med alla tre

Idag spenderades några timmar på BK tillsammans med Sting, Pippi och Guiness. :) Tar sin lilla tid att träna tre hundar. Men så härligt det är! :D

Började med att gå ett spår till Pippi, blev väl ca 50m och medans det låg till sig rastade jag hundarna. Tyvärr blev det bara 15min som det fick ligga. Nästan gång ska jag försöka låta det ligga längre. I slutet la jag bollen. I början sick-sackade hon lite. Men antar att det var för att det hade ju legat så kort tid plus att hon har lite bråttom i början. Men ungefär i mitten så lugnade hon sig, antagligen för att hon till slut hittade spårkärnan. För då spårade hon lugnare och nogrannare! :D Superfint verkligen - enligt mina amatörögon. ;) När vi kom till bollen så struntade hon först i den, men jag ropade braaa och började leka med den, hon lekte också en liten stund. Sen ville hon vidare, men det var ju slut där. Haha! :D Så nästa gång ska jag lätt länga spåret! :)

När vi kom till klubben så började jag köra agility med Guiness, var ju väldigt länge sen, eftersom jag först åkte bort på fredagen och sen var sjuk en vecka. Så det var nog i alla fall 1½ vecka sen sist, och innan det var det ju också ett lite längre uppehåll än vanligt. Så vi började lite om från början. Lite hopphinder, däck och tunnlar. Tunnlarna har han inga problem med. Älskar dom! Men vi måste börja träna på att det inte alltid kommer en boll efter att han tagit ett hinder/tunnel. För han verkligen faaar iväg som skjuten ur en kanon och tror att bollen är kastad. ;) Utan ska ta och göra något mer hinder innan belöning. :) Däcket har han lite svårt för om han kommer snabbt. Så där får vi lägga mer träning helt enkelt på att söka upp just däcket. Men han var duktig ändå! :)

Sen var det Stings tur. Hon fick köra lydnad.
Fritt följ: Gick fint, med bra attityd. Tappade fokus en gång när vi närmade oss väggen och gick då ur. Utmanade henne lite alltså att hon ska gå tills jag stannar/svänger och lita på att jag inte kommer vandra rakt in i en vägg ;) Hahaha! Som sagt, annars bra! :) Avbröt henne två ggr med belöning när hon gick bra! :)
Sättande: Körde mot spegeln och kastade boll direkt när hon satt sig, gjorde det två ggr. Duuktig!
Rutan: Bra ut, något segt stanna kanske. Men hon gjorde det ändå och läggandet var bra. Bra fart i inkallningen, avslutade med belöning med boll istället för halt. :)
Hopp apport: Tugg i ingång (men hjälpte henne inte in) och fyade henne där, gick ifrån och gjorde om. Då tjuvade hon och jag sa "app-app-app!" (när hon kommit över hindret, hann inte innan) men hon tog apporten ändå och gjorde en kalasfin ingång utan tugg. Haha! Gjorde om och även då blev det bra! Utan tjuvstart den gången.

Gjorde inte så mycket mer med henne, eftersom vi haft uppehåll vill jag inte tjata igenom mer, plus att det var lite varmare än vad det varit senaste dagarna. :)

Som avslut fick Pippi köra lite heelwork. Försökte välja en låt till henne. Hittade ingen direkt just då. Men hon fick ju träna lite till musik ändå. Hon var duktig! :) Gick fint fot fast jag studdsade bredvid henne. Hahaha! :)

Duktiga hundar idag, som antagligen var glada att få träna igen. :) Nu ska jag hoppa in i duschen. Kliar överallt efter att ha klippt två ponnysar på ridskolan idag. Sen blir det hemlagad pizza och film :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0