Sting är GRYM!!

Jaa, så skulle man kunna sammanfatta det! Igår fick hundarna inte göra något alls förutom rastas. Men jag kände att jag hade ju träningsgrejorna med och jag behövde träna med Sting! Så imorse innan vi började körde jag ett kortare pass och efter att vi slutat för dagen körde vi ett till pass.

Förmiddagens pass
Platsliggning: Strax över 4min, låg lugnt och fint trots att Isabelle tränade Ben och belönade mycket och inte alltför långt ifrån ändå! :)

Sittande: Strax över 1min, satt kvar och var lugn. :)

Fritt följ: Helt okej! Riktigt fint ibland och något tapp ibland.

Hopp apport: Något tugg efter att hon kommit in i position, lite onödigt ju! Slog även i lite lätt, men hon hade täcke på sig, vilket gör att det blir ju svårare att hoppa, tänkte inte på det först. Plus att det var lite uppförsbacke. Haha!

Vittringspinne: Jättefint ut och tog den, bra in och inget tugg! :D

Sen var det dags att börja, så hann inte så mycket mera. Men dom viktigaste sakerna hann vi träna.


Eftermiddagens pass (körde genom hela klass 3)
Platsliggning: Strax över 4min, låg lugnt och fint igen, trots att Isabelle återigen tränade Ben och belönade mycket. Gick även förbi ca 10m ifrån Sting. :)

Sittande: Strax över 1min, satt kvar och kollade runt lite. Men rörde aldrig tassarna. 

Fritt följ: Körde med lite mera belöningar som kom titt som tätt. Är nöjd :)

Sättande: BRA!

Ink m ställ o lägg: Helt okej stopp, bra fart. Som sagt. Mer träning på stoppen! ;) Kom ihåg det NU och även nästa gång jag ska träna...

Rutan: Woow! Full fart ut, stanna direkt och la sig direkt. Låg kvar och kom fort in i fot när jag kallade in. Så värt en 10a kan jag tycka! Men jag vet ju inte om domaren skulle hittat något att "klaga" på ;) Men hon gjorde den riktigt bra i alla fall!

Hopp apport: BRA! Miniiiimaaaalt med tugg. Mest en rullning bara.

Metallapport: Här är det galopp in och trav ut, men det är vad hon i dagsläget gör, och jag nöjer mig med det. Något sne ingång bara, det vet jag ju hur vi ska träna. Bara att påminna henne igen alltså med att ta ett litet steg fram som vi gjorde förut.

Vittringspinne: La ut den på ca 14m och hon galoppera ut, greppa den och galoppera in utan tugg! :D Woooow!!!! På första försöket! Annars brukar första gången vara väldigt ofokuserat. Nu ska jag verkligen lägga tid på att ha fler pinnar (dvs färdigt moment), kanske hinner vi få till det till tävlingen om en vecka om vi tränar flitigt?

Fjärren: Inget dk på första sitt! :D Sen körde jag många skiften hit å dit, behövde bara ett dk till. Vid det vanliga Ligg-Stå. Hon ställer sig men sätter sig fort igen. Jag vet dock inte hur mycket hon flyttade fram, men min uppfattning var att hon inte kom jättelångt fram i alla fall.

Nu till det bästa! :D

Eftersom vittringspinnen börjat gå så bra med galopp in, testade jag träapporten att köra en klass 2 och framför allt se så tugget inte är tillbaka, men också för att se om hon kanske kunde galoppera även med den. Och jajamensan! Hon galopperar ut, tar den och GALOPPERAR in också!! :D Shiet pommes! Jag blev så himla glad! Det är första gången i hennes liv som hon någonsin galopperar in med apporten!

Jag testar då att göra lite som elitens moment apportering med dirigering, att den redan ligger utlagd en bit ut (ensam dock ;D). Hon galopperar ut och galopperar återigen in! :D Så hon klarade det två gånger utan tugg och med galopp! Jag är helt chockad fortfarande! Kan inte tro att det hänt! Wooow! Så himla stort steg i träningen!

Nu måste jag sova, somnar snart här vid datorn. ;) Natti natti!

Kommentarer
Postat av: maja o zoro

kul att det går så bra !! :) kram

2011-10-24 @ 10:18:25
URL: http://majazoro.blogg.se/
Postat av: Elsa

Säger ju det, inte omöjligt alls för er att ta er till elit!

2011-10-24 @ 14:16:41
URL: http://Http://melviona.3w.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0