Rallytävling igen

Måste först säga att jag har visst glömt blogga om träningen i fredags med Guiness och Pippi. Får skriva det imorn istället. :)

Nu till dagens rallylydnadstävling. Pippi skulle starta fm och Sting skulle starta fm+em, där målet var att hon skulle kunna få två bra resultat till för att få vandringspriset i rallylydnad hos briardklubben. Pippi hoppades jag skulle få sitt tredje godkända resultat i nyb.klass.

Men det blev något heeelt annat. Pippi var sjukt seg och inte alls med på planen. :/ jag gjorde också en stor miss på ett moment som drog ytterliggare 10p. Vi landa på 68p, så hade jag inte gjort en miss hade vi klarat det.

Sen så lyckades jag och Sting, eller bara jag iofs, diska oss. Man får nämligen inte medvetet röra hunden när man är inne på plan. Vilket jag iofs inte gjorde, för jag blev så glad att hon kämpade på tappert trots att hon var skottberörd. Så jag klappade väl om henne i farten när vi sprang från målskylten mot plastbanden. Såååå himla surt! Jag var så arg på mig själv! Där missade vi chansen till att ta hem det vandringspriset. :/ men hon var duuuktig! För som jag sa, något skottberörd var hon, låg en bergtäkt i närheten där det lät från. :/

Eftermiddagens start gick bättre, men inget poängrekord för henne. 89p blev det. Jag var inte så noga i början. Så tappade henne lite i fokus. Men hon gjorde en kanoooonfin tysk sväng! :D till å med så bra att domaren kommenterade den! Hade velat haft det på film, men inga filmer från idag.

Nu ska jag ta och sova. :)
Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0