Mer träning

Efter skolan idag åkte jag och hundarna mot klubben. :) Först stannade jag till och la ett spår till Pippi, gick ca 100 steg, så blir väl 75-80m kanske? Lät det ligga 30min medan vi åkte vidare till klubben där jag tränade lydnad med Sting. Körde bara några få moment.

Fritt följ:
Bra fokus till en början! Sen blev hon trött tyckte jag. Så lite mindre fokus mot slutet.
Hopp apport: Började med att hon fick gå fot med apporten i munnen! Riktigt duktig! :) Något tugg, men överlag riktigt bra! Sen vid hoppet så var det en superfiiin ingång! :D
Metallapport: BRA! Fin ingång utan hjälp! Körde även med hoppet en gång, även det bra!
Vittringspinne: Öhm.. hittade den inte först... Haha! Hon trodde jag lagt den längre ut. Men sen så gick det bra, utmanade henne inte för mycket eftersom jag inte tränat det här så ofta som jag borde. Men nu måste jag skärpa mig så vi kommer någon vart snart!!

Sen var det dags för Pippis spår. Åkte tillbaka dit där jag lagt spåret, hon drog som tusaaan i kopplet på väg mot spåret! Sen var hon lite uppe i varv första biten och snurrade runt en del, en sträcka tuffade hon på riktigt bra, drog nästan i kopplet. Men hon tappade inte spåret för det. :) Men så var det någon gång som hon snurrade till det igen. Men fixade det överlag bra! :) Får försöka få henne att vara lugnare innan starten så kanske hon går bättre i spåret också. Sen kanske jag kan börja med sele nu också, har bara kört halsband än så länge.

Tillbaka till klubben igen, den här gången lite freestyleträning för Sting. Men det gick inte alls bra. Kanske var hon trött? Hon kändes ofokuserad. :/ Några skall kom det också. Men då sa jag åt henne i alla fall.

Nu är jag heeelt slut. Har lite träningsvärk efter gårdagens ridning på Passe hos Camilla, och plus att jag skrubbade alla vattentunnor ute i hagarna, totalt 7st. ;)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0