Lydnadsträning med Sting

Ikväll hade jag agilitykurs igen, skulle ta igen den gången vi missade pga min förkylning. :) duktiga kursare!

Tog med mig Sting och tränade lite innan. Helt ensam när jag körde plats och sittande. Sen kom Jessica och jag fick kommendering på det andra vi gjorde. Stackars Jessica skulle ha ansvaret för onsdagsträningen och det var bara vi där, men jag var ju snart klar, men tror det kom iaf en till sen! Taack för hjälp med kommendering iaf! :)

Såhär gick det:
Plats: låg lugnt och fint, 4min. :)

Sittande: hade flyttat fram tassen lite, annars stilla, 1min idag.

Har förövrigt börjat träna dessa två moment i tvärt om ordning, då det kommer vara så på nästa tävling. :)

Fritt följ: hon var astaggad! Jätteglad när hon fick hälsa på Jessica som belöning efter plats å sittande! Så första sträckan ofokus å flams, sa till henne och gjorde om, då bättre! Men lite trängningar iom att hon var så i gasen. Men perfekt att testa det också, att bara köra utan att dämpa henne för mycket.

Hopp apport: kloooooockrent!!!! Inget tugg alls, fin ingång.. Jaa allt var fint, inget att klaga på! Wooow!

Metallapport: galopp ut, trav in där hon tog i rejält, något sne ingång dock.

Guuh så nöjd jag blev på apporten!! All träning börjar verkligen visa resultat!

Nu ska jag sova, natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0