Lydnadstävling

Dags för tävling idag i lydnadsklass 3 för mig och Sting. Nytt för oss var att det var uppdelat i två ringar, så först började vi med platsliggning, sen gick vi över till ring 2 och körde sitt i grupp. Sen när vi gjorde dom individuella programmen körde man från fritt följ till och med rutan, i ring 2 fortsätte man sen med hopp apport och resten. Vilket gör att det går mycket fortare än om allt är i samma. Vi var nämligen 14 startande! :O Många!

Såhär gick det idag:

Sitt i grupp, 0p - Kopplade upp henne mellan platsliggning och sittande för att jag tänkte att då slipper vi bråka om om hon nu skulle vilja gå nära någon annan hund. Men hon började kampa med kopplet... GRRR! Så fick ta av det och så fick hon gå bredvid, gick helt okej. Vi kom fram till våran plats utan missöden och jag fick henne att sitta. Men det var lite myror i brallan där ;) Fick inte riktigt någon kontakt med henne innan jag lämnade henne. Så efter en kort stund reste hon sig, tog några steg och stog still en stund. Sen satte hon sig igen. Suck! Men bra att hon ändå kom på sig själv ;) Även om det redan var nollat.

Platsliggning, 9p - hade bytt skinka några ggr i början.

Fritt följ, 6p - släppte lite, något snett sitt, någon gång satt hon inte alls istället och så kom ett skall vid stegförflyttningarna... Suck!

Sättande, 10p! - wohooo! :D

Inkallning m stå o ligg, 6,5p - skall när jag la ner henne. Haha! Sen sent på både ställande och läggande.

Rutan, 0p - Sprang suuuperfint ut till rutan. Men där slog hon dövörat till och började nosa väldigt mycket. Lyssnade inte alls. Fick till slut (efter massa omdirigeringar) in henne i rutan ordentligt och kunde slutföra momentet. Men blev 0a pga för många kommandon. Snällt att vi fick fortsätta iaf.

Hopp apport, 6p - tror inte det var något tugg förrän ingången... då ställde hon sig sen snett bakom och tuggade, ingen ingång där inte...

Metallen, 8,5p - där drog domaren på tempo in och snett sitt.

Vittringen, 6,5p - flyttar en pinne, tuggar, släpper... flyttar en pinne, det är nog med tassen. Men dom får antagligen inte göra så. Haha! Men hon letade riktigt fint! Hon verkade tycka det var svårt, men tog sen rätt pinne och kom. Dock tugg. Tappade den precis innan hon skulle sätta sig fot, hon kollade på mig och tog upp den och satte sig fot och tuggade ingenting. Haha! Sööt!

Fjärren, 7,5p - Något fram och extra kommando på stå. Men första skiftet sitt satte hon sig upp direkt! :D Sen var det ligg - stå och då blev det extra kommando.


Överlag är jag väl ändå nöjd med henne. Blev ju lite tokigt vid sitt i grupp och rutan. Det är ju sånt hon SKA klara liksom. Sen har vi ju tugg på hopp apport och vittring, men det börjar komma bort på träning. Så snart kan vi kräva det vid tävling också ;) Inkallningen och fria följet SKA också kunna gå bättre. Men är nöjd med platsliggning, sättande, metallen och så fjärren. Tränar ju sällan fjärren så är nöjd med 7,5p där! :)

På't igen om prick en vecka på Knivsta BK. Nu har jag ju lov så nu ska det förhoppningsvis hinnas med träning innan också! :D Blir nog ett vittringspass idag redan. ;) haha!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Ingrid o Tintin

Tror att jag kör tvåan en gång till, innan jag ger mig i det, låter som att vi också kommer att få en hel del problem vi också.

2011-10-30 @ 18:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0