Guiness månd + idag

Har som sagt inte hunnit/orkat blogga tidigare. Så nu blir det ett eget inlägg med vad Guiness gjort på den här veckans träningar. :) Vi börjar med måndagen:

Första övningen var platta tunneln, Guiness matte var med idag och kunde hjälpa mig. Och det gick jättebra! :) Skönt, så det inte är något farligt fortfarande.

Andra övningen, hopp - hopp - kort tunnel - hopp. Träna framåtkommando och att ta hindrena utan att springa förbi (vilket det var på i princip alla övningar idag). Gick jättebra! Började vid sista hindret och la på när det gick bra, testade att både skicka och kalla in. Som sagt, kanon!

Tredje övningen hyffsat lik men med hopp - långhopp - hopp. Även där jättebra. Någon gång sprang han förbi långhoppet när jag stog snett bakom det (tänkte kalla in efter långhoppet). Men till slut gick även det.

Fjärde grejen vi körde var däcket, med fokus på att få honom att komma i lite mera fart men ändå hoppa däcket. Har nu lagt in kommando för det och det funkar kanon. Han missade inte en enda gång och då satte jag honom ca 7m från däcket och varvade med att säga framåt och att gå ifrån och kalla in. Duktig duktig!

Som femte och sista grej bytte jag ut långhoppet mot däcket i den övningen och körde samma övning men med nytt hinder. Klarade det suuuuperfint! :D

Såklart fick han små pauser när det behövdes, men man märker att han orkar mer och mer och tar verkligen för sig nu!


Dagens pass gick också bra! Han har verkligen förstått det där med framåt nu och jag känner att nu måste vi börja svänga för han ger gääärnet rakt fram och så tror han det är slut ;) Såhär såg det ut (ungefär, hopphindrena överst på "bilden" var lite vridna, svårt att förklara):

                   |
             __      __


              D       T

              __

              __


D= Däcket, T= Kort tunnel.

Det här gjorde att jag kunde träna både framåt och att svänga utan att behöva bygga upp fler kombinationer. Sen så fick han även i samma övning träna på att söka upp hinder fast han kom ganska så snett på, vilket han skötte riiiiktigt bra på slutet! :D Jätteduktig verkligen!

En sista övning vi körde idag var hopp, lång böjd tunnel, hopp - hopp - hopp. Bredvid hopphindrena stog A-hindret. Guiness tog hopp - tunnel - hopp och sen tog han A-hindret bakifrån. Ööhm? ;) Men det var för att där tog han inte mitt framåtkommando riktigt bra. Men vi fick till ett riktigt fint avslut. :)

Det är verkligen jättekul att det går så pass bra framåt som det ändå gör! Nu måste jag börja ta tag i kontakfält och slalom. Ska försöka fundera ut hur jag ska göra på bästa sätt eftersom det skulle man ju egentligen vilja göra oftare. Men med tanke på hur bra han lärt sig fast vi kört 2 ggr/veckan så kan det nog gå ändå. :)

Nu måste jag gå och sova med mitt onda öra :/

Natti natti!


Kommentarer
Postat av: maja o zoro

´kan du inte filma någon dag?

2011-10-29 @ 12:57:03
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0