Torsdag, träning med Guiness

Tanken var att blogga igår kväll, men så blev det inte. Hade massor med annat att göra, och idag har dagen varit fylld av saker, kom hem för bara en stund sen (typ 1.15) från Globen! :) Så NU tänkte jag blogga innan jag ska sova, känner mig inte alls redo att sova än nämligen ;) Uppe i varv fortfarande. Konstigt eftersom det varit full rulle sen 6.30 imorse!

Nåja, i torsdags tränade jag med Guiness istället för idag. Jag ställde upp hindrena (ungefär) såhär:




Började med att köra hopp, däck, tunnel, hopp. Men han hade glömt hur man gör däcket ;) Så blev först lite repetition där, sen gick det kalas! Tanken idag var att träna blandat svänga och framåtsändande, för att få honom förstå skillnaden. Men dels lära sig svänga snabbt och tajatare. Eftersom det inte gick att skicka honom över hindret och kasta en boll bakåt (han började bara valla den) så gjorde jag som så att jag började springa åt motsatt håll helt enkelt, det gav resultat! Plus att jag använde tunneln som lite dragning. :)

Som andra övning körde vi röd bana 5-8 framlänges och baklänges för att träna den delen. Det gick kalas! Lite repetition från måndagens pass där.

Efter det körde vi den svarta banan. Han förstod inte riktigt att vi skulle svänga och INTE ta tunneln (4an bakifrån), men sen blev han duktigare och lyssnade på vad jag sa! :) Han hade sådant sug på nr 10 så jag hann inte med något byte och det blev ett oplanerat bakombyte där men det gick verkligen kalas då det var bra sug! Ingen tvekan inte!

Efter det körde vi den röda banan, som var något krångligare. Han kom i sån fart från 4an att han missade 5an och när han väl klarade 4an och 5an så missade han 6an. Haha! Men vi fick till det riiiiktigt snyggt! :D Ett annat problem (som är mitt) är att däcket var inte så snällt såklart. Så där gjorde jag som så att vi gjorde en cirkel och tog 9an igen så han fick något bättre väg ut på däcket. Han sökte upp det fint och fortsatte framåt sen på hopphindret! :)

Som avslutning efter en massa svängar bort från däcket (röd bana 4-5) så tog vi svart bana fram till nr 6, och han började faktiskt svänga mot mig för att ta hopphindret som vi gjort många ggr. Men jag sa bara framåt och då vände han om och drog framåt på däck och hopp!!! :D Woooooow!

Det här var nog det bästa passet han gjort hittills, grymt duktig verkligen! Nu ska jag verkligen ta tag i slalom och kontaktfält också. För hoppbanor utan slalom verkar funka bättre och bättre! :D Känns som att vi kanske kan nå målet så småning om ;)

Nu ska jag kika på bilderna jag tog i globen idag. Kanske orkar jag blogga om det idag annars blir det imorn. Ska i alla fall visa lite bilder tänkte jag! :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0