Lydnadstävling

Så var det dags för ännu en start i lydnadsklass 3 för mig och Sting. Såhär gick det idag.

Sitt i grupp: 0p - la sig ner... Drygt!
Platsliggning: 8,5p - hade varit lite orolig och kliat sig på baken.
Fritt följ: 7p - hade lite ojämn position och något snett sättande, och även idag ljud. Haha! Håll tyst för tusan!
Sättande: 9p - något sen, men äntligen äntligen har trollen börjat sluta gå i detta moment! I början satte hon sig typ aldrig ju!
Ink. m. stå o ligg: 6p - sena halter, dk och sent läggande. Med halter tror jag dom menar ställandet. ;) För det var väldigt sent. Det här momentet ska vi träna på i veckan! För idag var det ILLA!
Rutan: 6,5p - flera kommandon i rutan. Sprang raaakt ut fint och med bra fart till rutan. Hade hon bara lyssnat direkt där ute hade det blivit många snäpp högre poäng! Men hon skulle baaara kolla på den vänstra bakersta konen, nu när jag tänker på varför vet jag inte om hon koppla det med förra tävlingen där hon hittade något (tror jag)... Men ja, lite onödigt. Så lite omdirigeringar, men in i rutan hamna hon iaf. ;)
Hopp apport: 8p - tugg. Duktig annars, lite tugg när hon satt sig. :) Inget snett sitt iaf!!! :D :D
Metallen: 6,5p - tveksamt tagande, ojämnt tempo och snett sitt. Usch så äckligt den var idag. Haha! Men jag valde att vänta ut henne och låta henne jobba i fred, och det var ju bra, för hon tog den sen! :)
Vittringen: 6,5p - tuggar, tar och släpper. Jättefint letande, när hon var vid rätt pinne tog hon den direkt istället för att leta vidare. Men hon tappade den direkt. Haha! Hon fick väl lite bråttom i sin iver att hon hittade rätt pinne. ;) Men sen var det trav in, dock tugg. Men iaf trav! Förbättring helt klart!
Fjärr: 7p - dk, förflyttning. Tyvärr tittade hon bort vid första skiftet så från ligg till sitt blev det dk. Men sen inga flera! :D Ligg - stå gjorde hon direkt! Hon nästan hoppade upp. Haha! :D

Summan blev 213p, ett tredje pris alltså. En 4e placering av 8 hundar! :) Jag är nöjd med henne ändå. Visst, hon kan vissa saker bättre. Men snart kommer det väl också! :) Två tävlingar kvar för i år.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0