Lydnadstävling

Jag och min ko har genomfört ännu en lydnadsklass 3 idag. Vissa moment gick lite bättre idag än igår men slultpoängen var lite sämre eftersom hon nollade två moment idag. Såhär gick det idag... förklaring till varför hon kallas ko numera kommer också ;D haha!

Sitt i grupp: 0p - står. När jag vänder mig om sitter hon så fint, men det hinner bara gå någon sekund så ställer hon sig upp och käkar gräs. Under HELA tiden! Jag skulle sååå gärna bara vilja gå dit och strypa henne. GRRR!!!
Platsliggning: 10p - Vad hände? Igår var det massor med aktivitet på henne, idag (såg jag) hade hon vridit sig en gång, antaligen bara för att jag gick bort åt det hållet. Men annars lär hon ju inte ha gjort något. Aja... Skumt! Haha! Men bra ;)
Fritt följ: 7p - sitter ej x3, släpper. Irriterande att hon inte bara kunde slänga ner rumpan! Släppte ganska så rejält i en sväng och var lite seg tillbaka. Men annars gick hon faktiskt helt okej! :) Bättre än igår.
Sättande u gång: 10p - Wihoo! :) Duktig hund!
Ink m stå o lägg: 7p - skall, sent stå + ligg, ojämnt tempo. Lite busskall när jag la ner henne... Sen är det sena stopp, och idag kom även ojämnt tempo in. Galopp första och sista sträckan, trav andra sträckan.
Rutan: 0p - utför ej. Börjar springa lite tveksamt rakt fram, ser att hon letar efter rutan, hittar den och öker tempot! :) Stannar på mitt kommando, men för långt till höger, hon skulle hamna utanför om jag la henne där. Så en omdirigering blev det, som hon gjorde jättefint! Men så slutar hon lyssna och börjar nosa och sen äta gräs. Då bryter jag momentet! Usch! Det som började bra!
Hopp apport: 7p - tuggar, sitter ej. Knäppooo! Börjar tugga och står snett bakom mig utan att komma in fot. Fattar inte varför... :S
Metallen: 8p - avslut, långsamt in. Tyvärr något snett sättande... :/ Men tog den direkt idag iaf! :D
Vittring: 6p - Tuggar, släpper, sitter snett. Tappade en gång på vägen in... typiskt!
Fjärren: 6,5p - flyttar sig framåt, 3 extra kommandon. Gjorde inte skiftena som jag sa direkt. Och en hel del framflytt tyvärr.

Totalt 193p och ett 3e pris. 5a av 6st. Men är ändå nöjd med henne. Lite bättre idag än igår. Nu ska det funderas på hur vi ska fixa detta under vintern... Nu har jag ett hum om hur dom dömmer oss på tävling och ungefär var vi ligger i tävlingssammanhang. Bara till att försöka förbättra det då. :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0