Lydnadstävling

Idag var det lydnadstävling på Vallentuna BK för mig och Sting. Såhär gick det idag.

Sitt i grupp: 9p - ngt orolig, tittar runt. Tittade runt för mycket för att det skulle vara "okej" liksom. Men jag är sååå glad att hon satt. Hon har ju nollat momentet dom senaste två ggr och idag började hon kampa i kopplet när jag skulle sätta henne. Gaaaah!!!
Platsliggning: 6p - nosar, ligger ej still, kliar sig, ngt orolig. Suck! Vad tusan ska jag göra? På träning ligger hon kvar på den skinkan som hon ligger på när jag lämnar henne, hon kan ligga och kolla lite. Men inget annat... På tävling blir det tvärt om typ. Väldigt irriterande då det är himla bra att kunna börja med höga betyg i början, för hon SKA kunna det!
Fritt följ: 6p - går för långt fram, tränger, sitter ej, släpper position, pendlar i position, snett sitt. Haha! Hon lyckades nog klämma in allt man kan få avdrag för ;) Men stundtals gick hon bra. Även om det inte var mycket. Haha!
Sättande u gång: 9p - ngt långsamt. Skönt att det fortsätter funka! :) Något snabbare då önskas återigen. Men så kan det vara. Frågan är om hon har chans att sätta sig snabbare?
Inkallning m stå o lägg: 6p - tar steg, mycket sent ligg, tempoväxling, struligt avslut. Haha, på slutet så vette tusan vad hon helt plötsligt skulle göra? Hon stack av åt mitt vänster för att nosa på något... öhm? Bara sådär liksom.
Rutan: 9p - tempo mot rutan. YEEEES!! Äntligen får hon till det, ja, förutom att hon började sakta in lite innan rutan. Men annars så var hon riktigt duktig. Jag skrek ordentligt ;) Så jag väckte henne lite antar jag. Haha! Så nu slapp jag tjata och bli irriterad för att hon inte lyssnar. Duktig tjej!
Hopp apport: 0p - tjuvstart. Varför vänta? ;) Bushund! Sen så blev det tugg, så jag tog bara apporten innan hon satt sig. På sätt och vis bra då med tjuvstarten då kunde jag bara bryta henne där och säga sluta.
Metallapporten: 6,5p - tempo, släpper, sitter snett. Tycker det var tveksamt gripande idag också. Ville inte riktigt ta den. Hon tänkte först strunta i den faktiskt, men så ångra hon sig och tog den iaf. Släppte den dock efter att hon satt sig...
Vittringen: 6p - tugg, tappar föremål, tempo. Haha, hon var liiite söt faktiskt! Tappade pinnen vid ingången och då kollade hon på mig (jag sa inget) och hon plockade upp den direkt och satte sig fot och kollade på mig, UTAN tugg! Haha! Sååå söt! Vilket bevisar att hon faktiskt kan hålla den fint. <3
Fjärren: 5p - missar 1 position, dk, flyttar fram. Blir orolig över något ljud (typ skott) längre bort och kollar ditåt och glömmer vad hon håller på med, därför missar hon ett skifte. Första skifte var stå och då blir det ofta att hon flyttar fram väldigt långt (nästan en längd). Men hon ställde sig upp direkt iaf! :)

Summan blev ynka 198p och ett 3e pris. Plac 6 av 7.

Det var Anna-Carin Andersson från klubben som var domare! Tycker hon gjorde ett bra jobb! :) Sting gjorde väl ett sådäär bra jobb... ;) Ganska så flamsig idag och så. Men vissa saker gjorde hon bra ändå. Rutan är jag riktigt nöjd med! Första gången (tror jag) som den riktigt sitter på tävling också! :D

Imorn ska vi till Uppsala för att köra årets sista tävling. Sen tar vi vintervila... eller? Nej, knappast! Här ska jobbas på det vi behöver inför vårens lydnadstävlingar! Imorn efter tävlingen blir det att ta sig en funderare på vad vi ska jobba på med momenten.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0