Hundträning å ridning!

Har tränat Guiness idag och det gick riktigt bra! :) Det blev träning på lite kombinationer och till slut en bana på 10 hinder! :) Såhär såg det ut:


Nr 3 är däck och nr. 8 är platt tunnel - till er som inte vet hur man brukar rita det, sen är ju inte min teckning så himla detaljerad med mått osv. Haha!

Började då med övning 1 och körde först tvärt om, dvs 5 till 1. Men började med att bakåtkedja, först tunnel och hopp och sen däck, tunnel och hopp osv. Tills alla 5 hinder efter varandra. Riktigt bra! Klarade däcket VARJE gång! Även när jag vände och körde 1 till 5. Men där blev det svårt när han skulle svänga 4 till 5. Då missade han 5an någon gång. Men sen så tänkte han till och sökte upp hindret! :D Braaaa där!

Nästa övning blev det till att börja med att få upp farten på platta tunneln, han blir lite tveksam när han inte kört den regelbundet märker jag. Men det gick fint! :) Hopp innan och hopp efter gick bra, sen börja svänga antingen till 10 eller A och så vidare till B gick bra. Inga byten, utan när jag var på vänster sida svängde vi åt vänster och tvärt om. ;)

Övning nr 3 gjorde jag mest för att träna in svängen där, och det gick bra! :)

Avslutade med banan och då 1-10 inte A + B. Han var såå duktig! Men man märkte att han började bli lite trött.

Nästa gång ska vi testa kontakfält och slalom tror jag, men även svänga och sen framåtskick, för där blev det lite tokigt idag när vi kom till nr 8, han sökte inte riktigt upp tunneln där då. För när man har svängt tänker han inte riktigt framåt igen liksom.


På eftermiddagen åkte jag till Damien (friesern jag rider), och det gick kanooonbra idag! :D Kunde fatta både vänster OCH höger galopp idag! Duuktig kille där också! :D Ska rida honom imorn igen, efter lydnadstävlingen. Riktigt kul att det är sånna framsteg på dom få gånger jag ridit honom.

Nu är det snart idol, mat har vi redan käkat. Hoppas jag kan sova i natt, brorsan har nämligen LAN-kväll (natt) med 7 kompisar... och dom håller till nedanför mitt rum. Aja, tur jag har samling vid 12 imorn, ska bara dubbelkolla om det var Vallentuna eller Uppsala imorn. Hahaha! Dumt att åka till fel klubb liksom ;)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0