Hundar, ridning, föreläsning = gårdagen

Ja, i korta drag var det det jag hade för mig igår.

Började med att åka iväg och träna Guiness (agility) och Sting (lydnad).

Sting fick köra:
Fritt följ, gick bra stundtals och tappade fokus stundtals. Men överlag bra! 
Inkallning där vi fokuserade på ställandet med bollkastning. Gick bra! :)
Rutan, och fick till bra skick, första gången jag skicka hamna hon lite fel. Så en omdirigering blev det sen var hon inne. Andra skicket tog jag bort locket faktiskt och hon gjorde ändå bättre ifrån sig än första! :)
Hopp apport och där var det något lätt tugg när hon satt sig fot, men när hon fick vänta så slutade hon och jag tog den när hon inte tugga. Bra! :)
Vittring. Men hade glömt att ta vittringspinnen innan vi började, så höll den inte så jättejättelänge. Men tänkte att jag kunde ju testa iaf. Men då blev hon lite osäker och tyckte att det inte fanns någon pinne där. Till slut tog hon upp rätt pinne och skulle komma med den till mig då skriker någon på planen bortanför NEEEJ!! till sin hund för att den sprang fram till någon annan hund (vad jag tyckte det såg ut som). Sting stannade upp och stog där och kollade bortåt med pinnen i munnen. Haha! Ganska söt faktiskt. Fick påkalla hennes uppmärksamhet och så kom hon in med den. Valde att inte göra om då jag bestämt mig för att jag ska ta ny pinne varje gång, då jag tror att hon börjar tugga första gången för att pinnen är helt sprillans ny.

Som belöning för att hon gjorde bra ifrån sig tänkte jag att hon skulle få köra lite agility. Det var på smallhöjd och hon var ju ordentligt uppvärmd, så lite kunde hon ju få köra. Men så händer det som inte får hända. Hon snubblar till eller något på balansbommens uppfart och blir halt! :/ Tuuuusan! Vi som ska tävla på lördag, VARFÖR?! Kändes väldigt onödigt.

(Nu idag, tisdag, har hon blivit bättre och skulle nog säga att hon är haltfri i skritt och trav i alla fall, men får fortfarande ta det lugnt såklart.)

Sen var det Guiness tur. Han fick köra på en liten båge, fyra hinder som stog som rakt fram fast med lite sväng hela tiden, efter det en lång tunnel böjd som ett L och slutligen däcket. Efter några gånger gjorde han det riktigt riktigt bra! :D Han sökte upp hindrena framåt och gjorde det självmant! Men från hopphindrena till tunneln var svårt tyckte han. Men att komma i full fart från tunneln och ta däcket fixade han kanon! :D

På eftermiddagen åkte jag till Damien och fixade, fixade även till Junior (Annikas andra häst, unghästen) men jag hann inte med att göra något med honom utan jag hann bara rida Damien. Men det gick riktigt bra! Kunde fatta vänster galopp från skritt! :D Riktigt bra! Höger galopp är svårare, men vi jobbar vidare. :) Intressant häst!

Som avslutning på dagen var det del 2 (av 2) på föreläsningen om stress  och hundproblem i Solna, en riktigt bra föreläsning tycker jag. Hade gärna åkt på den fler gånger!

Sen var det bara att stupa i säng när jag kom hem. :)

Idag har det inte hänt så mycket däremot. Sting mår som sagt bättre, men har bara fått ut för att rastas och annars vila! Något hon tycker är okej inne, men ta det lugnt ute är jobbigt ;) Men det har gått bra ändå. Har varit i skolan på em och sen jobbat hos Camilla där jag red Passe. :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0