Agility och vittring

Varit och tränat agility med Guiness idag. Idag var han piggare än i måndags! :) Så lite svängar blev det. Typ såhär gjorde jag övningen. Men han kom med sån fart att han sprang utanför hindret. Men några ggr gick det bra!

    |

__  __

__  __

Ska testa att göra svängen lite mjukare istället, kom på det sen. Haha, smart där liksom. ;)

Sen fick han köra en kort tunnel som låg böjd under A-hindret, därefter hopp och sen slutligen däcket. Han klarade det superbra! Tåg däcket fast han kom i full fart! :D Duuuktig!

Något annat vi gjorde idag var slalom. I början testade jag ju med att köra en port bara för att sen bygga på så som jag gjort med Pippi. Men han ville inte göra någonting. Så har kört lite med att visa. Gjorde det även idag. Men sen började han få lite mera fart och ta andra porten (körde 4-pinnar). Så jag tog bort dom två sista pinnarna så det blev en port. Det gick jättebra! :D Antagligen har han fått lite mera sug än vad han hade från början. Så nu ska jag testa det igen! :)  Spännande!


Sting har fått köra vittring 3 tillfällen idag, 2 ggr per gång. Även apporten lika mycket. Apporten har det varit 100% utan tugg!! :D Vittringen var det 4 ggr helt utan tugg och jättefint letande och alltihopa! Men nu på kvällen var hon lite väl taggad och lite ivrig. Så då kom något tugg. Men gjorde bra sen efter att jag påminnt henne om att så gör vi INTE! Duktig tjeeej! :D

Snart är det mat och idol! Trevlig fredagkväll på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0