U-DM lydnadsklass 3

Idag åkte jag och Sting till Norrtälje och Roslagens BK där årets U-DM går av stapeln. Idag var det alltså lydnad och Sting och jag skulle tävla klass 3. Vi var ensamma i klassen, tråkigt nog. :/ Så vi vann med våra 207,5p. Ett 3e pris i alla fall. Dock inte kvalad till U-SM (= får anm.avg, boende och mat betalt) pga att man behövde ha minst ett 2a pris. Men jag är nöjd med Sting på planen idag, hon höll ihop helt okej och vi nollade bara två moment.

Betygen:

Sitt i grupp: 10p - :) Duktig!
Platsliggning: 0p - Hon tittade sig omkring rätt mycket, flyttade tass, skifta rumpa och satte sig sen och klia sig, satt kvar. Men så var det något som small lite lätt (inget skott direkt liksom) och då ställde hon sig. Så då blir det noll, hade hon suttit kvar hade hon fått en 5a i alla fall.
Fritt följ: 7,5p - Något luftigt, sitter inte vid några ggr. Tyckte det kändes värre än vad det såg ut på filmen. Långsamma marschen är jag nöjd med! Så bra har hon inte gått i långsam marsch på länge! :)
Sättande: 9,5p - Något sent sättande. :) Annars bra!
Inkallning m. ställ o lägg: 9p - Något långt ställ och lägg. Tycker det är helt okej för att vara henne! :D
Rutan: 0p - Såg inte rutan alls. :/ Sprang till TL, domare och skrivare först. Sen hittade hon något i närheten av rutan att kika in, men kopplade inte ens då riktigt att det var rutan hon skulle till. Så istället för att tjata mera bröt jag momentet där ;) Då jag redan använt gaaanska många kommandon. Synd för hon kan ju rutan klockrent på träning!
Hopp apport: 7p - Omtag, tugg, åtlyder ej vid avslut. Haha, toker. La sig ner vid avslutet å tugga ;)
Metallapport: 10p - Ooj! En 10a :O Fast hon galoppera ut, trava (fort iofs) in... Borde kanske varit 9? Men men, kul med en 10a där! Satte sig fint framför mig... trots att det inte hänt på träning på ett tag. Haha! Hon är rolig den där hunden ;)
Vittring: 7p - Tar fel föremål men släpper, tar rätt, tugg. Så söt! Nosar noggrant på alla pinnar. Kommer halvvägs tuggande, inser då att det är fel. Släpper den felaktiga och går tillbaka och hämtar in rätt pinne. Sätter sig framför mig! Inte heller hänt på träning. :) Duuuktig hund, massa tugg dock.
Fjärrdirrigering: 6p - DK, extra kommando, missar ett skifte. Duktig ändå! Vi har ju lite problem med den där fjärren, flyttade även fram.

Allt som allt är jag faktiskt nöjd! :) Det är lite smågrejor kvar att fixa till. Men när det sitter tror jag faktiskt vi kan ta 1a pris även i 3an! Om man bara tänker till idag, hade hon legat fint på platsliggningen som hon kan göra hade vi haft ytterliggare 20p och det hade då räckt med en 8a på rutan så hade vi haft 1a pris! Det känns helt okej :) Sen så var domaren idag kanske lite snäll. ;) Men men. Huvudsaken är att jag är nöjd och det är jag.

Filmen:



Tuuuusen tack Elsa som filmade mig idag! :) Grattis även till vinsten i eliten! :D

Efter prisutdelningen så åkte jag och Sting till Rimbo för att träffa Therese, Patrik (med briarderna, och släktingarna, Gnistra, Polluxx och Castor) och Emelie med briarderna Ernie, Chili och Ginza :) Det är briardspecial där imorn, idag var det lydnad. Tyvärr fick ingen till det för ett första pris. Hoppas utställningen går bättre imorn! :) Det var även ett extra insatt årsmöte där ny styrelse för briardklubben skulle fixas. Jag hamnade visst i valberedningen. Haha! Ska nog gå bra ;)

Nu är det snart mat och sen dags att ladda för morgondagens U-DM i agility! :)

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Elsa

Stort grattis! Tycker ändå att det i stora delar ser snyggt ut. Dagen hon orkar koncentrera sig genom alla moment och hela programmet så kommer hon vara väääldigt farlig! :D Lycka till i morgon!

2011-05-21 @ 22:47:16
URL: http://melviona.3w.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0