U-DM agility

Återigen en resa upp till Norrtälje idag. Men idag var alla tre hundarna med i bilen. :) Agility var det idag. Klass 1 för Pippi och Ben och klass 3 för Sting. Det var helt okej banor i klass 1. Men klass 3... Asså hoppklassen var en LÄTT klass 2-bana kändes det som! Men det skulle vara en klass 3, dom hade tagit den från nätet... Märkligt, då borde den ju varit svårare än vad den var. 

Tyvärr så blev det varsin disk för hundarna. Pippi och Sting i agilityklassen och Ben i hoppklassen. Pippis diskning berodde på att hon återigen inte fixade slalom och tog A-hinder istället... Sting var bara såååååå inte med mig! Guh så irriterad jag blev på henne! Men när jag kollade filmen sen så.. öhm.. missade jag ett hinder. Braa där ;) Hahaha! Inte konstigt att jag kände att handlingen blev knasig. Bens diskning berodde på att jag visade ju faktiskt att han skulle hoppa det där hindret (som han inte skulle), såg jag på filmen sen. Så bara säga duktig Ben men dåligt av mig!

Så inget kval till U-SM den här helgen. Men Sting vann sin klass idag ändå (eftersom hon var själv), dom var snälla och delade ut pris trots att man hade ett diskat lopp. Så Sting fick massa priser och en fin rosett (fick även rosetten från gårdagens lydnad idag). Ben lyckades ta en 2a plats trots 5 fel + disk. För det var bara ett ekipage i mål! :) Kul!

Ben :)



Pippi :)



Sting :)



Här är en bild på Sting å Ben med sina rosetter :) Suuuuperfina rosetter verkligen! 



Nu får vi ta och tagga till helgen som kommer istället, då ska vi åka upp till Härnösand och tävla agility. :) Det blir många lopp för mig där.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0