Träning innan skolan

Åkte tidigare till skolan för att hinna träna innan lektionen började, som förra måndagen :)

Pippi och Sting började med en platsliggning, 3 min dold. Låg lugnt och stilla. Sen började jag med Pippi (för att se om hon kan rutan fast ingen hund före henne kört den, nu såg hon iofs när jag satte upp den, men jaja).

Fritt följ: Om man bortser från flamset innan vi började så gick det bra :) Lite väl på kanske. Haha!
Läggande: Bra!
Ink. m. ställande: Inte så bra... seeeeent stopp. Bara att träna vidare.
Rutan: Full fart ut och stannade direkt! Stog också stilla tills jag kom hela vägen fram. Sen så skickade jag även från ca 20-25m... Duktig!
Apportering: Helt okej. :) Lite lite tugg.
Hopp: Bra!
Fjärr: Duktig! Fina skiften! :)

Ikväll ska jag och Pippi testa lydnadsklass 2 på Knivsta HUs lydnadsKM. :) Får se hur det går, bra träning mest.

Stings tur sen. Körde inte sitt i grupp idag.
Fritt följ: Bra motivation! :)
Sättande: Halvsatt/låg första gången, gjorde om och då gick det bättre.
Ink. m ställande + läggande: Sent stå, men inte så illa som det kan vara. Riktigt bra ligg. Hon verkligen börjar försöka lägga sig direkt vid kommando!
Rutan: Utan inkallning, fint ut till rutan. Tjuvade efter andra svängen när jag hunnit halvvägs tillbaka (typ där man kallar in iaf ;D), sa till henne och skicka henne till rutan igen och gick sen runt en del. Låg då stilla.
Hopp apport: Bra! Inte spec. mycket tugg, fin ingång!
Metall: Strul vid ingång annars okej :)
Vittring: Gjorde vi inte idag.
Fjärr: Testade på 10m och det gick helt okej faktiskt! Hon flyttade inte spec. mycket! :D Körde Sitt-stå-ligg-stå-sitt-ligg :)

Sting får inte köra något KM ikväll då dom ändrat reglerna för det KM hon får vara med i. Vi ska istället skicka in resultat. Trist tycker jag. Hade varit kalas med en träningstävling för henne nu...! Men men. Nöjd med bådas träning nu idag i alla fall. :)

Ben fick mest träna på att ligga och titta på och han var tyst under större delen av tiden. :) Sen så lite fritt följ, ställande och läggande. Sen gick vi ett varv på agilitybanan, utan att hoppa ett enda hinder till Bens besvikelse. ;)  Men känns som en bra grej att träna att han inte alltid ska vara i gasen där :) Utan kunna koncentrera sig och ta ett hinder om jag säger det - lugnt. :) Han var lugn i alla fall.

Börjar jobba om 1 ½ timme, sen direkt fort till Knivsta för att hinna lägga platsliggning vid 19 ;) Hoppas att jag hinner och inte hamnar bakom någon seg lastbil/traktor...

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

DU ÄR EN ÄNGEL!

2011-05-16 @ 20:44:16
URL: http://www.herdingdogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0