Pippis slalomträningsläger - tillfälle 1

Jag har satt Pippi på träningsläger ;) Mohahaha! Det är INTE okej att gå ur slalom sådär vid SISTA pinnen när man lyckats klara en svår ingång till och med!

Så, ikväll drog jag igång med tillfälle 1. Bara slalom (inga hinder före/efter) nu. Efter promenaden tänkte jag göra en inkallning för att hon bara skulle få springa någon gång också. Den inkallningen blev bredvid slalom (har inte så stoor tomt direkt ;) Men lagom för lite småträning. :) Öhm... istället för att springa till mig så tar hon heeela slalom från start till slut helt själv och jag är helt tyst.. Hm! Belönade självklart när hon gjort klart!

När vi sen körde igång så tränade jag att komma i full fart på slalom och jag fortsatte springa i samma fart, hon klarade det. Jag gjorde framförbyten, bakombyten och det klarade hon också! Jag lämnade henne även och ställde mig en liten bit förbi första porten och kallade in och när hon kom in sprang jag - hon klarade även det...  Ja juuuste, jag körde även så att jag stog med ryggen mot slalom och sprang baklänges och hon körde slalomet ändå, jag sprang inte så fort så hon sprang i slalomet förbi mig, och jag var vid hälften när hon var klar.

Kan ju bara säga att jag är GRYYYMT nöjd med henne! Nästa gång blir det hinder/tunnel efter som sug framåt.

Slut för denna dag, snart dax för sängen. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0