Pippi har fått göra en del idag

Ja, idag har Pippi fått göra en del :) På fm hade vi hundträning i skolan. Först var hon med inne i klassrummet på teorin. Duktig tjej. Hade pusskalas med Eboni emellanåt bara ;) Haha! Sötosar! Sen var det dags för praktiskt, hårda spår skulle det vara idag. Vi la det på traktorplanen. Jag band upp henne, gick spåret. Kanske 30m(?) rakt fram med godis i spåret. Men det blev lite tokigt då Matilda la sitt spår bredvid (ganska nära, men det skulle inte göra något), men nu blåste det ganska mycket. Så Pippi fick vittring av hennes spår istället. Vi fick lägga om sist. Då gick det lite bättre. :)

Slutade skolan vid 14 och då åkte jag förbi klubben och körde igenom lydnadsklass 2 med Pippi med fokus på inkallning och rutan. Alltihopa gick helt okej idag! :) Tänker inte beskriva närmare då jag måste komma i säng. ;) Men jag är nöjd.

Nu på kvällen när jag gick och snabbrasta henne i skogen så band jag henne och gick ett kort kort spår och gick med henne direkt. Godis i spåret. Hon hade nosen i backen i princip hela tiden! :D Underbart! Trots att jag nyss la det så vindade hon inte spec. mycket! När jag kom hemåt igen så kände jag att jag ville testa lägga ett spår på gatan (asfalt) ;) Så jag band henne igen. Gick i ena kanten på gatan och la godis i det. Blev kanske 15-20m långt(kort ;D). Nu struntade hon i dom första godisbitarna! Hon traskade bara över. Nosen i backen hela tiden! Även nu gick jag spåret direkt efter att jag lagt det och jag hade ju bara gatan att gå på, så återgångsdoften fanns ju bara 7-10m på andra sidan! Så det var ju nära och det skulle kunna ha blivit svårt. Eftersom att det bör flyga runt en del partiklar i luften (så hon tar på vind istället för mark) och kanske blandade ihop sig. Men hon klara det bra!

Nu känner jag att jag måste ju fortsätta spåra lite med Pippi, hon verkar ju gå bra på det! :D

Men nu ska jag sova. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0