Lydnadsträning

Åkte till skolan lite tidigare än jag egentligen behövde för att hinna köra lydnad med Sting innan vi började :) Vi ska ju tävla på U-DM om lite mindre än 2 veckor! :O Så man måste ju träna lite till det då liksom ;) Körde igenom lydnadsklass 3. Såhär gick det:

Sittande "i grupp" - 1min. Gick bra! Satt stilla hela tiden, förutom kollade runt lite. Men flyttade inga tassar.
Platsliggning - 4min dold. Gick så bra även det! Hon är så stabil nu!
Fritt följ - Mycket belöning för att jobba med motivationen. Hade fin kontakt och bra stegförflyttningar och vändningar! :) Härligt!
Sättande - Bra!
Ink. m. ställande + läggande - Sent stå, men riktigt bra ligg! :) Bra och jämnt tempo genom hela inkallningen.
Rutan - Fint skick rakt ut, stannade och la sig direkt på mina kommandon. Dock återigen så tjuvade hon... La tillbaka henne i rutan och gick sen vidare. När jag tagit mig igenom alla momenten gjorde vi om rutan och då utan inkallning också och då låg hon kvar.
Hopp apport - Bara lite tugg! :D In i fot direkt utan problem. Kul!
Metallapport - Bra ut och in i trav (som vanligt, är nöjd!). Sne ingång men kunde rätta till sig med apporten kvar i munnen. Det är BRA!
Vittring - Länge sen vi tränade det. Nu glömde jag även ta pinnen innan fria följet så tog en pinne innan jag la ut dom andra pinnarna. Så kanske höll i pinnen 30 sekunder? Max 1min iaf. Fixade det ändå suveränt! Duktig hund! Inte supermycket tugg heller. Jag hjälpte henne med att hålla fram korv och böja mig ner och prata med henne. Så hon slutade tugga och kom hela vägen till mig :) Så vi tränade ingen ingång idag. :)
Fjärr - Har inte haft motivation att träna det på länge heller. :/ Men kände att jag ville bara testa hur illa en fjärr på 10m är egentligen. Visade sig att det inte var så illa. Hade i alla fall gett något litet poäng iaf. :)

Känns som att det faktiskt mest är finslip kvar! :) Ska bli kul å se var vi står någonstans tävlingsmässigt. Pippi vilar idag och imorn efter förra veckans fullproppade schema. :)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0