Lydnad - och agilityträning

Åkte till Bro-Håbo BK tillsammans med Matilda och Eboni för lite lydnad - och agilityträning ikväll! :) Kul!

Började med lydnad. Sting hade riktigt bra attityd i fria följet och jättefina vändningar och stegförflyttningar, även den långsamma marschen var helt okej! Körde även sättande under gång som fortsätter funka! Inkallning lite sent stå som vanligt med snyggt ligg. Rutan, tjuvade första gången. Gjorde sen om två gånger och hon låg kvar. Hopp apport duktig faktiskt! Lite sne ingång men inte alls mycket tugg! Metallapport sne ingång. Men jag kan rätta till henne och hon har kvar metallen i munnen! Det är stort framsteg! Mer än så blev det inte för henne... Eller tja, nästan hela trean. Haha! Måste träna vidare på att inte heller tugga på vittringspinnarna och fjärren är ju inge bra alls.. ;)

Pippi fick köra lite fritt följ - fint! och sen läggande under gång, hoppet, inkallning (lite sent stå) och sen avslutningsvis rutan. Går bra att skicka ut henne, hon suger bra ut mot targeten. Men att få henne att stå still är det värre med ;D hahah! Nöjd med henne ändå. Det är sånt krutpaket i henne!

Sen agilityträning. Sting först. Lite hopp och slalom (med klurig ingång) fick hon nöja sig med. Gungan gjorde vi också. Hon var duktig, satte slalomingången alla ggr! :D Tänkte att jag ville inte köra så mycket med henne, för vi hade satt hindrena på 60cm och hon är inte riktigt van på den höjden. Så vill ju inte slita ut henne. Hon hade gjort ett bra lydnadspass och imorn blir det lite hoppteknik :)

Pippi fick köra destomer agility. Hon verkar ha hur mycket krut i baken som helst den där hunden! Haha! Men jag är jättenöjd med henne faktiskt! Bra slalom (några kluriga ingångar fick hon allt, men hon löste dom fint!) och även lite andra handlingsgrejor klarade hon bra. Fint KF på a-hindret och även gungan och balansen är okej. Hon har verkligen tryck under tassarna! Lite rivningar idag. Men hindrena låg som sagt på 60cm och det har hon nog inte hoppat än, och med så mycket tryck under tassarna är det inte konstigt att hon river när hon inte tänker sig för. Men hon behöver nog lite hopptekniksträning hon med. :)

Får se om jag kör hoppteknik med Pippi imorn också. Tanken är att Sting och Eboni i alla fall ska köra det. Sen åker vi och hämtar upp Isabelle och Ben och åker vidare till klubben för agilityträning. Så jag hinner träna Ben lite också. Ska ju tävla honom nästa helg! :O Men sist jag körde honom gick det bra! Så ska bli kul att testa imorn igen. :) Får se om jag tar med Pippi imorn igen, Sting får kanske stanna hemma. Har inte riktigt bestämt mig.

Men nu måste jag sova. Var jättetrött i morse. Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0