Lydnad - och agilityträning

Slutade vid halv 12 idag i skolan, så åkte med hundarna till klubben för lite lydnad - och agilityträning. :)

Pippi
Fritt följ gick bra, fin kontakt och fokus idag! :) Läggande bra! Inkallningen kastade jag bara boll några ggr för att få in stoppet. Skicket ut till rutan är bra, men att få henne att stanna är inte lika lätt... Apporten gick bra, lite temposäkning och då lätt tugg tyvärr. Hon sätter sig såååå nära hindret på hoppet. Fjärren glömde jag totalt att träna. Överlag helt okej alltså ändå. :) 3min dold platsliggning på slutet, bra.

Agilityn gick jättebra, jag flyttade slalomet till bredvid A-hindret, men då tog hon ju såklart slalomet bra. Körde en bana, och hon lyssnade bra. :)

Sting
Många belöningar i fria följet, gick bra! Börjar bli färre snea sättanden faktiskt! Sättande under gång fick hon hjärnsläpp på första och stog, andra gången var det bra! :) Inkallning, steeeg i ställandet, men bra ligg. Rutan gick bra, inget tjuvande (ingen inkallninge heller). Så det var bra! Hopp apport gick bra! I princip inget tugg alls idag, det är ett lotteri det där ju. Hm! Metallen gick bra. Vittring körde jag bara att hämta pinnen (utan några andra) utan tugg. Gick bra ibland. Fjärren gjorde vi inte så mycket på. Bara några få skiften nära, och det gick bra. Även hon 3min dold platsliggning på slutet, bra. Även sitt "i grupp" 2min. :) Bra!

Agilityn gick helt okej. Men jag tycker hon är lite seg och kanske lite trött? Men frågan är ju om hon är som vanligt egentligen bara det att Pippi är snabbare och Ben är ÄNNU snabbare, vilket gör att Sting känns seg...? Det blev också väldigt varmt när vi höll på att träna. Kanske att hon bara var lite trött idag.. Får väl se helt enkelt.

Ben
Fick också köra lite lydnad innan agilityn. Körde genom klass 1. Det gick överlag bra! :) En platsliggning på 2min också (tjejorna låg bakom och var fastbundna), han låg kvar hela tiden. :)

Agilityn gick bra! Lyssnade helt okej och rev ingenting (hade bara 50cm idag). Bra kontaktfält.

Är nöjd med alla tre idag. :) Hoppas det går bra i helgen.

Nu ska jag ta och fixa lite grejor, behövde inte åka till Camilla idag i alla fall, så kan ta det lite lugnt iaf.
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0