Kvällsträning på klubben

Full rulle idag! Vill sova nu! Men tänkte blogga först. :) Efter kvällens styrelsemöte (som drog ut längre än vad jag trott) så tränade jag hundarna. Tänk att det är ljust vid 21 fortfarande! Fast då går ju solen ner typ så vid 21.45 blev det öhm mörkt helt plötsligt. Hahaha! Men hann med det jag tänkte.

Blev först en dold platsliggning med båda hundarna. 1 ½min gick och Pippi ställde sig då upp. Gick dit och la om och sen klarade dom (eller Pippi alltså) 2min. :) Nöjde mig där. 

Sen band jag hundarna och ställde upp rutan. Efter det började jag med Sting.

Fritt följ - Sting ville såklart bara mot rutan men jag lyckades få in bra fotgående och fina stegförflyttningar och vändningar. Mycket belöning för att få upp motivationen.
Sättande u. gång - Bra! Gick mot spegeln och hon satte sig faktiskt hyfsat fort!
Ink. m. ställande o läggande - Några steg i ställandet men suuuper läggande! :D Bra fart hela igenom!
Rutan - Sting blev glad att ääääntligen få springa till rutan. Full fart ut, stanna och la sig direkt på mina kommandon. Sen gick jag och hon tjuvade efter andra svängen. La tillbaka i rutan och gick klart och gjorde om och struntade i inkallningen. Då låg hon hela tiden! Haha, tror inte jag ska kalla in henne ;D Den funkar ändå.
Hopp apport - Helt okej. Lite tugg och sne ingång. Men det misstänkte jag nästan.
Metallapport - Full fart ut och snabb trav in som vanligt. Men ingången verkar hon vilja ändra till fotposition. Haha! Fast hon velade lite ;) Så blev sneeeett sitt. Haha! Men jag sa fot och hon flyttade in sig fot fortfarande med apporten i munnen - bra!

Sen avslutade jag med något litet fjärrskifte. Jag är nöjd med hennes GLÄDJE! <3

Sen Pippi torpeeeds tur (ja, för idag var hon åter en torped).

Fritt följ - Öhm. Gick bra en bit och sen stack hon i full fart, som skjuten ur en kanon, mot rutan. Trampa på locket. Så jag fick ju ta och belöna där då ;) Haha! För sug mot rutan vill jag ha! Hon var som en tickande bomb i fotgåendet i alla fall. POWER verkligen!
Rutan - Ja, sen körde vi vidare på rutan. Gjorde några skick hon sprang rakt ut, trampa på locket och lyckades få henne att stanna till där så jag kunde belöna! Helt plötsligt fattade hon det alltså... öhm? Kollade på Sting antar jag. Hahahaha!
Ink. m. ställande - Bra! Jag gör dock handtecken samtidigt som muntligt kommando fortfarande. :) Men duktig!
Hoppet - Bra! :)

Full fart på Pippi idag, blev lite slalom också med hinder framför och bakom. Suuuuuuperduktig verkligen! Alltså MY GOD vilken slalomteknik och vilken fart! Jättekul! Hon gick ur EN gång av många skick. Men då var det i slutet, hon började bli trött och jag svängde av för tidigt. Men jag kunde skicka henne mot slalom en bit ifrån och hon satte ingångarna jättebra!

Jättenöjd med båda hundarna! Ska försöka nu att träna lite mera på klubben... när jag nu ska hinna det. Haha! Men torsdag är det inbokat att vi ska dit i alla fall. :) Öppen agilityträning på kvällen då nämligen. :)

Men nu ska jag sova. Natti!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Härligt! Älskar känslan när man åker hem från klubben och är sådär jättenöjd!

2011-05-04 @ 23:14:54
URL: http://www.hundliv.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0