Knivsta HU lydnadsKM

Hann inte blogga igår, kom hem sent efter att ha hälsat på hos Matilda efter KM'et. :) Hon har flyttat ut till Knivsta till en söt liten stuga. Så nu ska jag ta och berätta hur det gick för mig och Pippi i debuten i lydnadsklass 2 (inoff).

Platsliggning: 9p, hon nosade lite i backen. (Fick endast köra 2min då vi låg tillsammans med klass1)
Fritt följ: 9,5p, tappar posistion. Wooow! 9,5 :O Fast det kändes inte så bra, kanske var hon något poäng för snäll?
Läggande u. gång: 9p, långt kommando. Haha, jasså. Jag tyckte dock det kändes som att hon inte ens la sig, så blev lite förvånad när hon låg där när jag vände mig om. Haha!
Inkallning m. ställande: 5p, ställer sig upp, luktar, lyder ej kommando. Myyyyycket snällt med en 5a där. Kan sammanfatta det med att jag sa "kom" säkert 7 ggr totalt tills hon väl kom till mig. En låda med apporter var mer intressant och lukta i backen... :S Konstigt!
Rutan: 0p, luktar. Vi skulle ställa upp bredvid en stor (väg)kon och skicka mot rutan (som inte hade någon markering, tänkte inte på att säga till. Dumt av mig!) Hon gick till den stora konen såklart och kolla in den. Men sen hittade hon faktiskt till rutan i alla fall! Men så fick jag inte stopp på henne. Synd! :(
Apportering: 0p, tjuvar. Jaha, här hade hon minsann fart! Men helt okej apportering om man bortser från att hon tjuvade.
Hopp ö. hinder: 0p, dk, går bredvid hindret. Hon hoppade rätt snett, satte sig inte direkt vilket gjorde att hon inte hoppade tillbaka sen. :( Hon som brukar göra hindret bra!
Fjärr: 7,5p, dk*2. Seg! Men ingen förflyttning.
Helhet: 8,5p.

Summan blev 107p, och ett 3e pris i alla fall trots 3 nollor. :)

Men hon var riktigt lost! Hon var verkligen på en helt annan planet, och hon kändes trött. Domaren hade visst sagt något i stil med att Pippi skulle kunna gå riktigt bra. :) Fick höra det på prisutdelningen, det var ju en trevlig kommentar. :) Bara kämpa på med dom delar som satt mindre bra idag och hoppas det löst sig lite till 2 juni när vi ska tävla. Då har vi ju typ halva släkten (Pippis och Stings släkt ;D) som kikar på... Scaryyy!

Nu är det väl dags att hoppa i säng. Hundarna har fått vila idag. Bara promenader alltså :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0