Hoppteknik Sting

Gick upp tidigare idag för att köra lite hoppteknik med Sting. I vanliga fall har man 5 hinder med samma mellanrum mellan varje hinder och börjar på ca 10-15cm på alla. Sen höjer man sista hindret lite i taget och när man bestämt att det räcker på höjden sänker man succesivt igen. :) Men idag lät jag alla hinder vara på 15-20cm och höjde sista bara liiite lite i taget till max 30cm tror jag det blev. Sist vi körde visade hon nämligen osäkerhet då sista hindre började höjas mer. Kanske för att hon inte känner att musklerna finns? Ingen aning. Men så min plan är att hon ska få köra bara låga hinder för att få upp styrkan. :) Borde funka så. Få upp lite hoppmuskler liksom.

Nu är det snart dax att åka till skolan. Det kommer en kvinna som heter Cecilia Hamilton (tror jag det var) som ska föreläsa i raskunskap hela dagen idag och hela imorn. Hoppas det är intressant.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åhh om jag kunde ha hälften av din träningsenergi.. :)

2011-05-10 @ 07:59:36
URL: http://www.dizzcodog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0