Härnösand dag 1

Igår kom vi upp till Härnösand. Agilitytävlingar idag och imorn är det på schemat. :) Kan ju sammanfatta med att jag är trött men NÖJD! :) Filmer får ni se efter att jag kommit hem. Fick låna en dator hemma hos moster så jag i alla fall kan berätta hur det gått.

Pippi
Började med hoppklass och hon lyssnade riiiiiiktigt fint. Har nog inte haft den känslan på plan på länge med henne. Det blev också noll fel!!! :D Räckte även till en pinne och till och med en VINST! :D Riktigt riktigt kul att det gav utdelning när jag tyckte det kändes bra! :)
Agilityklassen gick sådär. 10fel plus 0,? tidsfel. Två vägringar. Det var lite synd :/ Men helt okej på vissa delar ändå!

Ben
I hoppklassen blev det disk. Tre vägringar på slalomet tyvärr. Men riktigt fint vissa sträckor. Agilityklassen gick bättre! En ynka rivning på andra hindret, jag rörde på mig för tidigt så det störde honom tror jag. Vi kom ändå 5a och fick pris. Hade han inte rivit hade det faktiskt blivit en vinst! :)

Sting
Hade en riktigt bra dag idag! Jag trodde hon skulle vara lite lost eller flamsig som hon var förra helgen. Men hon lyssande riktigt fiiiint och var riktigt speedad också. I både hopp och agilityklassen faktiskt! Det som var extra kul då var att vi faktiskt gick nolla i båda och klarade tiden preciiiiis! :D Så två helnollade lopp idag! :D Första gången i 3an som vi går nolla på både tid och fel. Dock räckte det inte till någon SM-pinne. Fast i agilityklassen så hamna vi på 13e plats och 10 fick pinne, så det var ju ändå hyffsat nära :)

Lag
Pippi var lite lost och det blev då disk. Sting kördes av Jennie med Felix (TACK!). Hon lyckades få till ytterliggare ett nollat lopp på hinder, och Jennie hann bara hoppa några hinder på framhoppningen idag, riktigt bra! Ben blev också diskad. :/ Synd. Men men!

Som sagt Nöööööjd med dagens resultat! Ska bli intressant med morgondagen hur vi toppar den :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0