Glöm det &%#¤) U'et

Haha! Ni får svaret på vad rubriken handlar om senare. Först ska jag berätta om hur träningen gick. Det börjar väl inte så bra.. När jag ställt upp rutan på fotbollsplanen så kommer en lärare och säger att dom ska klippa gräset, och det måste göras just då, för han kan inte senare. Jag säger att jag kan köra det här momentet (rutan) först, så tar jag bort den sen, han kan ju börja klippa runt om. Men det var ingen smart idé av mig! Jag blev stressad, Sting reagera på gräsklipparen och ja... det gick alltså inte så bra. Dumt av mig! Får köra rutan imorn på klubben så hon får bra minnen av den igen.. ska ju tävla på lördag. Smaaart där Yessica liksom. Aja..

Körde även lite lite fotgående, sättande och inkallning. Sättande var bra och även inkallningen var faktiskt bra idag! :) Hopp apport helt okej! Metallen bra, men idag ville hon inte göra någon ingång. Fjärren gjorde vi nära för hon hörde inte riktigt över brummandet från gräsklipparen ;) Gick helt okej.

Pippi fick köra inkallning mestadels, måste ju få henne att förstå att hon faktiskt ska stanna, det är faktiskt så momentet ser ut, haha! Men något läggande u. gång gjorde vi också och det blev några kortare sträckor med fotgående. Hoppet körde vi också. Seg med sättandet, om hon väl satte sig, vilket gjorde att hon hamna suuupersnett och långt ut igen så hon missa hindret...? :S

Ben testade jag klass 1 momenten med och såg var han står någonstans, så jag vet vad vi kan slipa på. :) Inkallning och hopp över hinder är inga problem förutom lite sne ingång. Apporten håller han jättefint i, men tar gärna tidigt. Ställande och läggande u. gång gör han bra, det är transporten som behöver förbättras bara, han smyger gärna iväg lite långt fram, samma sak då med fotgåendet. :) Platsliggning gjorde jag inte idag.

Sååå, åter till rubriken då. Efter grupparbetet var färdigt så åkte jag och Matilda ut till skogen. Hon (och dom andra fyra som går inriktningen tjänstehund) har fått i uppgift att lägga två lägre klass spår. Det ska vara 1000m och innehålla 8 apporter (inkl slutapporten) och man måste ta hänsyn till antal meter innan/efter vinklar och massa grejor... Jag tänkte att jag kan ju hänga med ut, så får hundarna en promenad, så lång tid kan det ju inte ta liksom. :)

Hon som gett dom uppgiften hade sagt till Matilda att hon skulle kunna gå som ett upp-och-nervänt U bara. Okej, tänkte vi som sagt, lät ju enkelt. Matilda hade laddat ner någon typ av karta till sin iPhone så vi skulle kunna se hur långt vi gått (så vi slapp räkna steg). Det kändes ju också väldigt smidigt... dvs om det dumma programet kunde vara lite hjälpsam och fungera som vi önskat!! Blev till att räkna ändå. Första gången vi gick spåret blev det alldeles för kort och vi kom fram till en väg... Typ o-bra. Det fanns lite berg runt omkring att ta hänsyn till också... Vi gick om spåret och gick en annan väg. Nu förstod vi att det här inte skulle kunna bli ett spår som liknade ett U... Om vi på något sätt skulle kunna få ihop det. Efter 2,5 timmes vandrande i skogen hade vi ännu inte fått till det... Då gav vi upp! Kul att hon fått för lite mark för sin uppgift liksom!

Tacken man får för allt slit är att hon slänger en "orm"  bredvid mig. Hahahah! Guuuh så vi garvade, ganska så trötta ;) Gaaah så rädd jag blev! Det var ett koppel som hon hittat i skogen och slängde det sen på den större stigen vi kom fram till. Min reaktion var ganska så häftig. Hahahah! My Goood!

Men det var ändå trevligt, hundarna var inte med hela tiden, utan bara första svängen, som ändå tog ett tag att gå, dom sprang lösa och härjade. :) Mysigt!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0